Alla inlägg under juli 2008

Av Vita Brevis - 31 juli 2008 16:55

Undrar vilken klädstil jag kommer att ha när jag är 70 år. Numera kan jag tänka mig att låna kläder ur mammas garderob men det beror inte på att jag har ändrat klädstil.

Av Vita Brevis - 31 juli 2008 13:51

-Jamen det var väl roligt, sa hon likgiltigt och tog av sig skorna.

 

Av Vita Brevis - 30 juli 2008 08:04

Om jag skulle sova mer och jobba mindre så skulle jag kunna skriva längre inlägg. Jag menade inte att trampa någon som gillar höga kusten på tårna.

Jag uttrycker mig gärna klumpigt och hej bara, vad man kan irritera folk.

Meningen med mitt utfall var att jag tycker att dramatisk natur är lite överreklamerad. Om jag hade haft mer tid så skulle jag ha gjort en längre djupdykning i en essä om turism som jag läste för ett tag sedan om vad vi anser är vackert. För 100 år sedan ansågs inte norska fjällen vara annat än karga och ogästvänliga och Västkusten blev vackert frst efter en massiv kampanj av tillresta konstnärer.

Jag gillar Låga kusten som inte försöker vara något annat än det är. Öarna dyker upp strax över vattenlinjen och försvinner efter en stund igen.

Inget märkvärdigt men bedövande vackert eller: Bra men inget att göra vågen för.

 


Av Vita Brevis - 28 juli 2008 23:22

Jag trodde att mitt bäst före-datum var passerat redan....eller snarare att min hjärna hade jobbat färdig efter en lång lång dag.

Men den hade lite mer att ge.

Nu har jag skrivit min sista mening för idag. En lång första dag på jobbet i minst 190 km/timmen är äntligen slut....eller börjar igen om några timmar.

-Nämen hejsan lilla kudden, sa Vita. 

Av Vita Brevis - 28 juli 2008 20:56

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards