Alla inlägg under november 2007

Av Vita Brevis - 30 november 2007 22:18

Av Vita Brevis - 30 november 2007 01:51

Vita har haft avtackningsdag idag. Jag blev bjuden på posh-krogen, gick på konsert med kollegorna och tog en pubrunda efteråt....en väldigt kort pubrunda på en pub. Okej, det är inte fredag idag men det känns som fredag. Vi har haft styrelsemöte idag och alla behövde andas ut och festligheter är ganska trevliga när man har spänt sig. Jag fick en present också....och den var så rätt. Vita-staden är inte så stor så utbudet av konserter är väl inte det allra bästa och jag skulle aldrig i livet ha valt den konsert det blev men jag fick välja på den och Peter Jöback så valet var enkelt.....det mesta är bättre än Peter Jöback. Jag har sett honom i en musikal i London som sonen till en av häxorna i Eastwick och han var fantastisk, precis som resten av ensemblen, men en hel konsert med honom - där passar Vita. Det har med hans ögon att göra. Han måste droppa i något, glycerin eller nåt, för sådär mycket kan inte ett par ögon glittra på naturligt sätt

Ni förstår ju själva:

Av Vita Brevis - 29 november 2007 00:05

Jag har stressiga dagar framför mig,  uppbrott i luften.........

 

Av Vita Brevis - 28 november 2007 23:15

Vita kom ju hem till kylan igår kväll och tänkte att det får bli taxi för man vill ju inte frysa ihjäl med sin rosablommiga resväska i släptåg på väg från flygbussen. Det körde fram en Toyota från ett obskyrt taxibolag men det var inte läge att välja och vraka. Det var fler än jag som hade fått samma tanke igår kväll. Taxichauffören var det tjurigaste jag har träffat på, faktiskt. Jag har åkt taxi i flera världsdelar och i många storstäder men chaffisen i Vita-staden igår skulle ha fått en Oscar för suraste chaffisen flera år i rad - om det fans ett sånt pris. Vita gjorde två försök att konversera och gav sen upp och frågade lite syrligt om han behövde vägledning (det är inte helt logisk numrering i mina kvarter). Jag uppfattade det som ett ja och det var det trevligaste han sa på hela resan. Han hade inte tänkt öppna bakluckan och lyfta ut väskan för han sa "trevlig helg"? och tänkte köra iväg efter betalningen. -Ska du inte öppna bakluckan, sa Vita. Han suckade och öppnade men Vita fick själv lyfta ur väskan. Jag förmodar att det var en student som extraknäckte och hade en tenta i huvudet eller nåt.......om man ska vara snäll.....han var iaf inte där han helst hade velat vara, det kan man vara säker på.

Vita hade t.ex kunnat prata Toyota och marknadsföring en lång stund - hemvägen går ganska fort men jag har alltid kunnat dra igång ett samtal förut. Jag vet inte om Toyota är en fantastisk bil jag har aldrig haft någon och vet inte om jag har kört någon - but that´s not the point. Toyota måste ha världens bästa och mest genomtänkta marknadsföring. "Today Tomorrow Toyota" och låten.....vem kan inte nynna på "My Toyota is fantastic"?


Av Vita Brevis - 28 november 2007 23:05

....som från början var tänkt som en undervisningsdator. Hur ska man kunna skiljas från en sån här snygging?

 

Av Vita Brevis - 28 november 2007 23:02

Den här Macen funkar fortfarande och står framme som prydnad och alla svart-vita fåniga spel som "shuffleboard" finns kvar med vinnarlistorna sparade, fast den inte har varit i bruk på länge.  

 

Av Vita Brevis - 28 november 2007 23:01

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards