Alla inlägg den 16 november 2007

Av Vita Brevis - 16 november 2007 22:12


Av Vita Brevis - 16 november 2007 21:51

Man ska vara snäll med sig själv - har jag hört - och klappa sig själv på axeln när man har varit duktig. Jag har blivit klappad av både mig själv och av min chef idag....hon var mäkta impad av stapeldiagrammen i min presentation. "Hitta en struktur" löd ordern - så då gjorde jag det. Alla chefer kommer inte ihåg att göra det där extra - att klappa på axeln verbalt - när man har fått den vara man önskade levererad. Jag kommer att sakna min chef. Jag har aldrig tidigare träffat en människa som är fullständigt pålitlig i jobbet. Jag menar såhär: Man kan vara rätt säker på att det bildas kotterier och att man tar beslut som grundas på annat än logik där människor arbetar tillsammans - sån är inte min chef alls.....det är en irriterande ovana att hon aldrig lysssnar på/ber om goda råd innan hon tar beslut men vore det så skulle hon inte kunna stå för dem helhjärtat, så tror jag att det är iaf.

Av Vita Brevis - 16 november 2007 13:10

Sista styrgruppsmötet, sista affärslunchen med styrgruppen sista två veckorna....Vita ligger i på upploppet och gör en massa saker för sista gången. Det känns oförskämt bra, faktiskt och inte ett dugg skrämmande. Jag ser framför mig hur det brukar se ut i amerikanska filmer när de slutar på ett jobb och packar ner sina saker i en pappkartong innan de drar iväg. Jag undrar om en pappkartong räcker i mitt fall? Man samlar på sig en massa personliga saker även på en arbetsplats.

 

Av Vita Brevis - 16 november 2007 07:35

Jag har lånat Camilla Läckbergs Tyskungen av min kollega. jag funderar på hur det låter med: Tack för lånet, jag kunde inte hålla mig vaken...eller... Ja det där var ett riktigt sömnpiller. Jag har svårt att somna så det är ju egentligen inte menat som negativt (kan man säga) men jag är så beroende av att läsa bra böcker så jag kan lika gärna läsa något bra när jag är trött. Om jag hade legat hemma i influena så kan boken ha varit bättre - när man blir tvingad att ligga still och inte göra något nyttigt så kan man se saker med andra ögon så jag ska inte säga att dte är en dålig bok - inte en gång till, så det så. Det är kanske bara fel tid i livet.

Jag är nog i en bra period i livet rent energimässigt.....jag hinner med 08.08-bussen varje morgon.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards