Alla inlägg den 4 november 2007

Av Vita Brevis - 4 november 2007 16:24

Nu är Vita hemma igen och har packat om och nu sticker jag ännu längre norrut.....det får bli ett gäng Red Bull på vägen......

Av Vita Brevis - 4 november 2007 10:45

Vad ska man egentligen tycka om Schenström-affären (undrar om hon är släkt med Yitzak Schenström från Hipp Hipp)? Som jag förstår det så har en TV4 journalist gått på sin kvarterskrog, där han är stammis och Schenström är där för första gången. De har med sig två vänner i början av kvällen och när de två vännerna går så börjar journalisten och landets högsta tjänsteman att gnussla offentligt. Det är ju dumt att dricka vin på arbetstid, om hon nu hade jour....vilket hon förmodligen hade eftersom hon valde att avgå. Det är också dumt att, om man ska dricka alkohol och gnussla med en granskande journalist - göra det offentligt.....på hans stamhak. Det hade varit smartare att göra det hemma. Det jag inte förstår är journalistens kommentar. Han har gått skadeslös ur det här och säger -Hon var jävligt glad i hatten! Han har suttit och gnusslat med en söt och intelligent kvinna som han förmodligen respekterar i sitt jobb och sen när det börjar storma så uttrycker han sig väldigt respektlöst om henne. Sen när folk börjar förfasa sig - om vi struntar i det här med jouren ett ögonblick - en hel flaska vin! Vilken skam! Vänta nu.....en flaska vin under en hel kväll - är det så himla mycket om man sitter och pratar och har trevligt? En annan sak - hur vet vi att inte TV4-reportern själv har riggat "nyheten"? Eftersom han nu i efterhand inte ens kan tala respektfullt om den kvinna han för en vecka sedan var väldigt kärleksfull mot på krogen så vad är det som säger att det inte är han som har tipsat pressen? Han verkar ju inte ha fått hälften så mycket pisk som han är värd.

Av Vita Brevis - 4 november 2007 07:22

Nu ska Vita förflytta sig 100 mil de närmaste timmarna och stå på konferens i två dagar och vara pigg och glad och ge valuta för......ja vadå? Verka intressant, kanske? Hosta fram några gamla bilder...några exempel, på hemmadatorn att prata utifrån och lita till min egen ström av ord. Det är alltid lika roligt att jobba i hemlänet och med det jag tycker är roligast av allt. Men ännu en timme sömn vore inte så dumt, faktiskt.

Av Vita Brevis - 4 november 2007 07:01

Sista natten i storstaden och jag vaknar som  vanligt före fan. Nu har jag varit uppe sedan kl 6 och läst hela SvD så den behöver vi inte slåss omtill plättfrukosten - vi brukar inte slåss om tidningen i vanliga fall heller eftersom vi delar upp den i kultur och sportdel och båda blir nöjda, jag väljer inte sportdelen. Missade travet igår och var heller inte med på ngt system men hur i hela friden skulle jag ha kunnat hitta sistaranken/115oddssaren som gick och vann? Pau....ja, det fanns ett tjeckiskt barnprogram när jag var liten som hette Pan Tau....eller något liknande, och med lite tur och magkänsla skulle jag ha kunnat hitta hästen den vägen - även om det låter långsökt. Pan Tau hade en hatt och han drog med fingret över hattbrättet när han trollade och det var lite snitsigt men inte lika snitsigt som att springa snabbare än Vala Boko.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards