Alla inlägg under december 2007

Av Vita Brevis - 30 december 2007 08:36

vi ses nästa år för nu sticker jag och Vito ut i skogen!

Av Vita Brevis - 28 december 2007 18:56

Allt är relativt utom döden och en kvinnas vrede

Håkan Nesser 

Av Vita Brevis - 28 december 2007 18:52

Den mätta dagen, den är aldrig störst.
Den bästa dagen är en dag av törst.

Nog finns det mål och mening i vår färd -
men det är vägen, som är mödan värd.

Det bästa målet är en nattlång rast,
där elden tänds och brödet bryts i hast.

På ställen där man sover blott en gång,
blir sömnen trygg och drömmen full av sång.

Bryt upp, bryt upp! Den nya dagen gryr.
Oändligt är vårt stora äventyr.

  Karin Boye

Av Vita Brevis - 28 december 2007 18:22

Stan smäller och puffar och flera tunnelbanestationer har fått stänga för att ungdomar skjuter raketer i folksamlingar. Vi sticker iväg innan allt nyårsfirande kommer igång och stänger in oss i ett hus långt ute i skogen och eldar på med lysfotogen och värmeljus. Vito och jag har köpt en stor raket och en liten flaska champagne men ikväll blir det räkor till På spåret och imorgon ska jag tomta för barnbarnet, jag har en massa mjuka paket med mig till lill-ungen.  Lill-Vita torde höra till de bäst klädda just nu - i vår släkt iaf. Nästa jul kan hon öppna paketen själv och dottern tar slutgiltigt över stafett-pinnen...att få barnaögon att tindra.

Lista inför nyårsresan: 

  • Bränna skivor till bilfärden 
  • Packa långkalsonger
Behöver man något mer inför en resa än bra musik och varma kalsonger? Vi har bilsemestrat tillsammans och kommit överens om bilmusik i 200 mil och jag ska försöka trixa in några låtar som jag gillar med Z-ro och UGK - Vito är annars inte sådär överdrivet intresserad av Houston-rap.
Av Vita Brevis - 28 december 2007 15:59

Härligt att det finns folk som kan tala om för Vita hur det ska bloggas.....som om jag inte hade nog med t.ex min mammas åsikter om allt och hela världen. Citatet i rubriken är taget från min favoritserie och den som gissar rätt får en hemlig present.

Av Vita Brevis - 28 december 2007 15:48

Av Vita Brevis - 28 december 2007 15:45

Av Vita Brevis - 28 december 2007 15:45

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards