Alla inlägg den 10 december 2007

Av Vita Brevis - 10 december 2007 08:41

Att vara ute i god tid och sitta på en flygplats mer än en timme innan planet ska gå är fortfarande en förbryllande upplevelse för mig. Vita är lillasystern som har missat bussar hela sitt liv och varit en riktig tidsoptimist. Vet inte riktigt när det förändrades och jag vet inte säkert när jag senast missade en buss men det måste vara länge sedan. Vita har inte vuxit in i rollen som den som inte missar bussar eller är väldigt sen till incheckningen på flygplatser men det känns bra.
Nu ska jag åka från från en gate som ligger mittemot den nyöppnade parfymaffären…..rena mardrömmen för en astmatiker. Noterade att de på fiket bredvid har en skylt där det står ”om du är allergiker och undrar vad vi har i bakverken– feel free to ask”, ungefär. Det är ju jättefint att få veta om bakverk innehåller nötter när parfymångorna sveper in och kräver inhalatorer av olika former och färger….så Vita passar. Det får bli bloggning i ett litet soffhörn en bra bit ifrån parfymen. Vita var en parfymälskare förr, innan allergierna slog till – och är det väl egentligen fortfarande. Men precis som med hundar och katter så måste jag välja bort nuförtiden för att hålla mig på benen. Igår var jag på middag hos en som hade katt. Jag hade glömt att säga att jag var nötallergiker - man vill ju inte verka sjåpig…..så jag medicinerade och hoppades på det bästa och höll mig från pinjenötterna och det gick ju bra……tills jag kom ut och kände efter. Men livet är ju sånt nu – balansera med inhalator och mediciner och hope for the best.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards