Alla inlägg den 2 december 2007

Av Vita Brevis - 2 december 2007 22:42

Jag är ju så fascinerad av de fillipinska internerna som finns på Youtube och såg att min favoritsång Hail Holy Queen haft 611 680 tittar och 827 kommentarer så jag blev nyfiken och hittade en artikel i lokalblaskan i Cebu där fängelset ligger. Här är bakgrunden:


http://globalnation.inquirer.net/cebudailynews/news/view_article.php?article_id=79975

Av Vita Brevis - 2 december 2007 22:14

När jag skulle bli avtackad av kollegorna hade de köpt en stor låda med chokladtryffel till vinet. Jag hade redan kollat innehållsdeklarationen och det var förstås nötter i - som väntat. De vet om att jag är nötallergiker men det är himla svårt att komma ihåg sånt och jag har förståelse för det - jag glömmer ju bort det själv ibland. Så inga praliner till vinet för mig. Igår på festen var det två stora Aladin-askar och en tävling om vilken som skulle vara kvar sist......vilken av chokladbitarna som skulle ratas. Körsbärspralinen var klar etta länge tills det visade sig att det fanns en körsbärspralinälskare i gänget. Jag vet iaf vilken jag skulle ha tagit först om jag hade kunnat - trillingnöt......den måste bara vara godast men som sagt - inga praliner alls nuförtiden för Vita. Älsklingen passar på att äta hasselnötspraliner när jag är borta/hemma - ja,när jag inte är där menar jag. Det är smått förvirrande med härochdärförhållanden.

 

Av Vita Brevis - 2 december 2007 22:07

I min hemstad böjer man ordet begära som ett oregelbundet verb alltså Begära, begjorde begjort - och det är ingen av de infödda som tycker att det är speciellt konstigt. Men konstigt är det - varför just där? Att ha det ostökigt hemma skulle man kunna tro betyder att det är ovanligt välstädat men det är precis tvärtom. Här har den oerhört uppfinningsrika och praktiska vanan att sätta o framför allt möjligt spårat ur kan man säga. Okommit, ofarit och oätit är ju praktiskt och begripligt även för sörläningar men ostökigt.....det är ologiskt....men vem har sagt att norrlänningar är logiska?

Av Vita Brevis - 2 december 2007 22:02

Man får upp 8010 bilder om man googlar på bal på slottet.

Det var världens fest iaf och inget att blogga om - jag kom hem i bra tid, bara snäppet senare än Askungen.

Av Vita Brevis - 2 december 2007 21:14

Blev påhoppad här i en kommentar av UnderCover som insinuerade att jag hade ont i huvudet idag  efter en bal på slottet och att därför min bloggproduktion varit rekordlåg idag - "obloggad" ?....är inte dialekterna i landets norra delar väldigt praktiska (gillar inte samlingsnamnet Norrland - för det är knappast någon likhet mellan hur man pratar i Gävle och Karesuando).

Jo, UnderCover jag känner mig allt lite obloggad.



Av Vita Brevis - 2 december 2007 02:49

Jag har varit på fest och det var som en bal på slottet - helt underbart.

Vad är likasinnade? De som tänker likadant eller de som har samma intressen?

Jag har varit på fest med likasinnade iaf. Det spelar nog ingen roll om man är på fest med gymnaster eller vallhundstränare. Nu sitter jag och njuter av Hail Holy Queen igen och jag är varken katolik eller Whoopi Goldberg-fan....tänk hur livet kan vara!

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards