Alla inlägg den 19 december 2007

Av Vita Brevis - 19 december 2007 23:15

....sitter Vita och tittar på regionala nyheter och en kavalkad med intervjuer som gjorts med kändisar från länet under året. Två av de intervjuade startade för 10 år sedan tillsammans med Vita, och en massa andra,  en rätt uppmärksammad rörelse och vann t.o.m pris. Tänk att 10 år går så snabbt. Livet har ändrats radikalt för oss alla tre under den här tiden. Jag vet inte hur mycket som beror på rörelsen - det kanske är att tillskriva den för stor betydelse men just då var den väldigt viktig.

Av Vita Brevis - 19 december 2007 22:59

Vita Gillar inte att titta på TV men ikväll var det en film med Christina Applegate som verkade lagom. Jag tycker om henne....en bra skådespelerska, typ. Jag såg filmen och insåg rätt snabbt hur det skulle sluta, eller inte exakt hur det skulle sluta men att det skulle bli rejält sorgligt. Precis innan jag ska få veta hur frun och barnet dog ringer Vito och är lite exalterad för att han satte travet...jag fick alltså inte veta hur.  De dog, men jag är nyfiken på hur. Någon som såg filmen på trean ikväll? Den hette ungefär...kanske "En andra chans".....romantisk tragedi - om det finns en sådan genre.

Av Vita Brevis - 19 december 2007 15:08

Jag gav mig ut i julrushen idag. Det var alldeles för mycket folk och jag ledsnade rätt snabbt. Jag hittade årets julklapp till äldre och synskadade - seniormobilen med stora knappar och siffror och med få funktioner. Varför har ingen kommit på det förut? Även jag tycker att många mobiler har för små knappar. Jag tittade på den okrossbara mobilen som klarar att tappas från ett trevångingshus utan att gå sönder. Jag läste Metro på bussen hem, i en test hade de kört över den, skjutit den med luftgevär och 22 mm vilket den klarade - det var värre med Glock och jaktvapen. Vad man kan lära sig av testet är kanske att om man har tänkt bli skjuten och tänker sig att hitta en mobil som fångar upp kulan som i en Bond-film så ska man hålla sig till folk som använder 22 mm och inget grövre. Kanske bra att veta?




Av Vita Brevis - 19 december 2007 09:38

Vita ska ta itu med livet. Ordning och reda och ett par ärenden, kanske få det lite mindre ostökigt hemma också.


 

Av Vita Brevis - 19 december 2007 09:05

Hörselskadades Riksförening delar ut ett pris varje år som heter Snäckan - vilket himla bra namn. Jag var en gång på en föreläsning som hölls av en helsvensk kvinna - hon berättade att svenska inte var hennes första språk. Det är klart att jag började gissa....var kan hon komma ifrån då? Hon bröt inte på finska t.ex Flera av kompisarna under uppväxten var tvåspråkiga  utan att bryta på finska men det här var något annat. Hon berättade att hon var den enda hörande i en döv familj så hon räknade teckenspråket som sitt förstaspråk. Föreläsningen handlade om kommunikation.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards