Alla inlägg under april 2010

Av Vita Brevis - 25 april 2010 10:24

I varningstexten på vissa cigarettpaket hävdas det att cigarettrökning får hyn att åldras - min hy åldras utan cigaretter. Jag tror att det snarare är tiden som får hyn att åldras.

Av Vita Brevis - 21 april 2010 14:08

 

Av Vita Brevis - 19 april 2010 17:01

Finns det någon sjukvårdskunnig som vet om det är normalt att benet skakar och slutar samarbeta efter en kortisonspruta?

Jag fick min pollenspruta före lunch och högerbenet har precis börjat samarbeta igen lagom till middagen.

Av Vita Brevis - 19 april 2010 16:52

Ibland känns det som att tillvaron är en ständig balans mellan plus & minus.

Det verkar gå minst 3 plus för att balansera upp 1 minus.

Jag sitter fast i ett askmoln och får jobba på bäst jag kan via internet och telefon - men å andra sidan blev det plus i deklarationen.

Imorse ringde en äldre kvinna (en släkting). Hon läste upp ett mail från barnbarnet i Thailand.

Sedan sa hon "Hejdå" och lade på luren.

Jag vet inte om det är plus eller minus....förvirrande var det nog.

Av Vita Brevis - 19 april 2010 09:00

Igår när jag var ute och promenerade i snålblåsten blev jag omcyklad av en liten tant. Hon började plinga med cykelplingan säkert 50 meter före hon passerade mig (annars var det rätt folktomt). Jag vet inte om hon tyckte att jag såg opålitlig ut eller om hon trodde att jag hade hög musik i lurarna (Steve Earle) men tanten plingade iaf vilt. Jag antog att hon skulle ta den delen av cykel/gångvägen som är avsedd för cyklister men hon körde rakt på min gång-sida och susade förbi med knapp marginal.

Hon hade förstås cykelhjälm på och när cykelbanan gjorde en sväng lite längre fram räckte tanten ut högerarmen.....helt i onödan eftersom hon inte skulle korsa en väg.

Jag undrar ibland....när blir man en tant.

Av Vita Brevis - 15 april 2010 11:10

Frånsett religion och sex, skulle jag kunna leva som en munk
Édouard Levé

Av Vita Brevis - 4 april 2010 15:02

Röda dagar efter sömnlösa nätter och sydliga vindar med höga halter av  al- och hasselpollen är som gjorda för gospelkonserter i kyrkan.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards