Alla inlägg under maj 2009

Av Vita Brevis - 31 maj 2009 10:42

Jag och Inlandskorrespondenten har en gemensam idol: Abbey Rozz. Den  här idolbilden sitter på korrens köksvägg, det går inte att hitta bilder på Abbey på nätet och det tycker jag är lite konstigt för det var en riktig kämpe, eller som korren uttrycker det:

".....hästen som egentligen inte kunde trava, men gjorde det ändå. Han som stred upploppet

ned i tredje, fjärde eller sjutusende spår.

Inlandskorrespondenten 

 


Av Vita Brevis - 31 maj 2009 10:04

Jag lyssnar mycket på radio när jag är ute och promenerar. I Norrbotten handlar trafikinformation ibland om varning för strörenar i kustlandet eller iakttagna björnar. I Storstan är det helt andra bekymmer ofta om bilar som har stannat och blockerar trafiken.

Igår hörde jag en rapport om en bil som hade blivit stående på en trefilig väg och, jag citerar: "det är stopp i den högraste filen"!

Jag såg mig nödgad att stanna och anteckna.

Av Vita Brevis - 31 maj 2009 10:02

Den här klockan tyckte min vän H att jag borde ha fått till morsdag....men det är ju inte tanken som räknas utan handlingen - säger iaf Stefan Einhorn.


 

Av Vita Brevis - 31 maj 2009 10:00

Jag gjorde travsystemet i min lokala spelbutik igår....det var ett jädra bra system....det var det - faktiskt. Jag lurade på min kollega två andelar.

Cash Winning Vita vann inte - fast håll med om att namnet är catchy?


Av Vita Brevis - 27 maj 2009 16:43

Det här björkpollenbältet påminner mig om Agneta Fältskogs scenkläder från ABBAs Australien-turné 1976 (det lät initierat, eller hur? Google är fantastiskt).

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards