Alla inlägg under december 2008

Av Vita Brevis - 31 december 2008 22:41

Jodå jag tycker väl att det är trevligt att små-kronorna vinner mot Ryssland med 5-0 men inte är det vad jag menar med en skojsig nyårsafton, men vafan.

Av Vita Brevis - 31 december 2008 15:15

 Is it a plane..is it a bird..? Nej för tusan det är en tallegren i inlandet som prövat vingarna

 

Av Vita Brevis - 29 december 2008 10:12

Jag får halsfluss utan halsmandlar och nu har jag, den senaste veckan, haft influensa trots vaccinering . Det gick åt väldigt lite julmat. Julaftons-shoppingen på NK blev inställd och jag har rört mig mellan sängen och soffan. Snart börjar arbetsåret igen, på något sätt blir jag inte utvilad av att bara röra mig mellan sängen och soffan.

Jag kan väl inte säga att kilona har "rasat" men - 2 kilo på en vecka - In your face Viktväktarna!

Av Vita Brevis - 24 december 2008 10:55

God Jul önskar Vita Brevis. Nu är jag ledig och har tid att vara sjuk, jädrar vad jag ska njuta av influensan nu när kortisolnivåerna har sjunkit undan.

 

Av Vita Brevis - 23 december 2008 22:09

Snobberi är lite svårt att hantera tycker jag, och helst när det gäller musik. Jag vet vad jag gillar men.... När jag var ung fick jag inte gilla Fleetwood Mac - iaf inte efter att Peter Green blev galen. Sedan "fick" jag inte gilla country - iaf inte en speciell sorts country. Jag förstod inte då, när jag var tonåring, vilken slags country som var fel - nu lyssnar jag på Lucinda Williams och Gillian Welsh utan att titta över axeln. Vilken slags musikalisk puritanism följer ni?


Av Vita Brevis - 23 december 2008 22:06

Någonstans där inne ser vi Merabs skönhet - med eller utan Torgny Lindgren

 

Av Vita Brevis - 23 december 2008 22:03

Man får aldrig plåga andra, man ska alltid bjuda till, men för övrigt får  man göra som man vill.

Överkonstapel Bastian i Kamomilla stad

Ur Medmänniskor av Stefan Einhorn


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards