Alla inlägg den 21 december 2008

Av Vita Brevis - 21 december 2008 15:12

I fredags spelade min tandläkare (ja, jag får ta alla otäcka ärenden i ett svep när jag är hemma) julmusik med Celine Dion. Jag sa....snälla stäng av det där jag är extrem-allergisk och sätt på de korkade filmerna i taket istället.

Min tandläkare har lärt sig att det är enklast att göra som jag säger utan att försöka förstå, så han lydde.

Celine Dion är förresten en av de få artister som inte har en homogen målgrupp. Hon dyrkas i en massa olika grupperingar bl.a av gangsters på Jamaica. Jag läste i SvD att om taxichaufförer hör Celine Dion spelas så vet de att de är i ett extra farligt område och flyr så snabbt de kan.

Det skulle jag också göra

Av Vita Brevis - 21 december 2008 14:32

I min strävan efter att bli mindre snobbig har jag följt Dansbandskampen de senaste lördagarna trots att jag inte gillar dansbandsmusik.

Nu har jag ju fått omvärdera genren dansbandsmusik och jag är inte säker på om min tidigare uppfattning om dansband byggde på fördomar eller fakta. På samma sätt får man kanske omvärdera sin bild av sig själv när man träffar människor som uppfattar en på ett helt annat sätt. Den senaste tiden har jag blivit uppfattad som ond därför att jag har svårt att vara tidspessimist och det har skakat min självbild.

Men Dandsbandskampen......jag blev så glad att Larz Kristerz från Älvdalen vann, trots att de tappade bort texten och trallade i finalen.

Jag blev glad för att dansbandshingstarna från Lidköping inte vann efter sin pojk-bands-publikfrieri-rutin i slutet. 

Jag är glad för att många av de tävlande banden var duktiga musiker och hade humor.....jag gillar att bli förvånad, mer sådant. 

Av Vita Brevis - 21 december 2008 12:08

Jag har inatt läst ut "Genom den trånga porten" av min favoritförfattare Karen Armstrong. Läs den - annars!

Snart ska jag läsa "Spiraltrappan - min väg ut ur mörkret" - Tjoho!


Karen Armstrong, brittisk religionshistoriker född 1944 och verksam vid Leo Baeck College for the Study of Judaism i London. Var under åren 1962-1967 nunna. Lämnade klosterlivet för att studera modern litteratur vid universitetet i Oxford 1969. Anses av många vara en auktoritet inom sitt ämnesområde och har gjort flera TV-program, däribland en dokumentärserie i sex delar om Paulus, samt författat en rad böcker om tro och religion. Mottog Muslim Public Affairs Council's Media Award 1999. Medlem i the Jesus Seminar.

Av Vita Brevis - 21 december 2008 11:47

Det finns snällhet i storstan också

 

Av Vita Brevis - 21 december 2008 11:40

Av Vita Brevis - 21 december 2008 11:39

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards