Alla inlägg den 3 december 2008

Av Vita Brevis - 3 december 2008 18:48

Det gläder mig att ingen av mina vita läsare har uppmärksammat att jag blandat ihop Se&Hör och Hänt Extra. Det är alltså Hänt Extras rubriksättare som ska äras idag för att ha döpt Lidköpings store son till "Hingst-Henrik". (Jag tackar min lokala tobakshandlare som lånar ut sina tidningar för fotografering när jag så önskar).

Skellefteå har sin Harold Pinter-expert Moa Malm och då är det väl inte mer än rätt att även folk i Lidköping ha någon att vara stolta över.

Själv har jag köpt ett par klacki-stövlar så nu får jag gå på kurs för att lära mig gå i dem.....men det borde väl inte vara så jädra omöjligt...en studiecirkel, någon?

Av Vita Brevis - 3 december 2008 18:41

Nedmonteringen av inlandet fortsätter - idag är det bara skorstenen kvar:

 

Av Vita Brevis - 3 december 2008 13:22

Nu får det vara nog. Nu har jag plogat framför mig igen. klockan är 13.30 igen och jag har inte fått något gjort alls idag... det är som en sjukdom.

Jag är helst ute i sista minuten men jag älskar inte ljudet av deadlines som svischar förbi - jag plogar framför mig till sista minuten och sedan gör jag det jag ska....fast i tid. Inte i god tid men jag missar aldrig en deadline.

Det skulle kunna fungera om jag inte berättade för omgivningen exakt hur sen jag är och hur mycket jag har framför mig.....det gör ju ingen gladare precis. Jag tror att det är en slags adrenalin-kick det där mixtrande med utmätt tid som jag håller på med.

Det kan ju vara svårt för andra att avgöra om jag ska hinna även den här gången eller om jag har strulat till det ordentligt.

Jag är tok-sen men jag ängslas inte den här gången heller - egentligen.

Allt kommer att bli bra!


Av Vita Brevis - 3 december 2008 12:05

Skönhet definieras vanligtvis som en egenskap hos en person, plats, objekt eller föreställning som åstadkommer en upplevelse av perceptuell njutning, mening eller tillfredsställelse hos betraktarens medvetande eller ögon. Denna upplevelse uppstår från sinnliga manifestationer som form, färg, personlighet, ljud, utformning eller rytm.

Skönhet studeras inom estetik, sociologi, socialpsykologi och kulturvetenskap.


Skönhet är som kulturell skapelse extremt kommersialiserad.


Den subjektiva upplevelsen av skönhet innefattar ofta en tolkning av någon entitets balans eller harmoni med naturen, vilket kan medföra attraktion och känslomässigt välmående. "Skönheten ligger i betraktarens öga" är en vanlig fras som uttrycker denna uppfattning.

Huruvida skönhet är en objektiv egenskap hos tingen eller om "skönheten ligger i betraktarens öga" är alltjämt under diskussion.

Av Vita Brevis - 3 december 2008 12:03

Här en prislista över fettsugningar - men kom ihåg: det gör "djävligt ont"

- Haka/hals 10 000 - 15 000 kr
- Mage-midja 22 000 - 30 000 kr
- Mage-midja/höft ca 35 000 kr
- Höfter ca 15 000 kr
- Rygg-höfter 25 000 - 35 000 kr
- Ridbyxlår 19 000 - 23 000 kr
- Insida lår 15 000 - 21 000 kr
- Knän 10 000 - 15 000 kr
- Vader (hela) 18 000 - 35 000 kr
- Gynekomasti män ca 18 000 kr
- Överarmar ca 17 000 kr

Av Vita Brevis - 3 december 2008 11:35

Priset till årets rubriksättare går till Se&Hör för veckans mest nyskapade rubrik som tyder på en nästan onaturlig kreatvitet.

Vi hoppas att Hingsten Henrik blev glad när han såg resultatet av sitt "flyhänta" uttalade (i förbifarten) - nu när det finns i tryck så är det en sanning, tänk på det!

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards