Alla inlägg under december 2010

Av Vita Brevis - 19 december 2010 18:47

När jag var fem eller sex år hade min mamma middag för sina väninnor i syjuntan. Jag hade förmodligen bestämt mig för att jag skulle vara med eller för att jag iallafall inte skulle gå och lägga mig. Jag var inte typen som gillade att resonera om saken när jag var liten så jag ställde förmodligen till en scen och blev skickad till mitt rum.

För att få lite uppmärksamhet stoppade jag in en knapp i näsan. Det låter kanske inte så smart nu men jag kommer ihåg att jag tyckte att det var ganska fiffigt - jag fick uppmärksamhet och fick åka in till akuten istället för att gå och lägga mig.

Jag kommer ihåg att akutpersonalen kanske inte var de smidigaste människorna att handskas med en bestämd liten flicka med knapp i näsan, och jag utvecklade en fobi mot att bli fasthållen, men i stort sett fick jag ju min hämnd.


Ikväll har jag träffat min mammas syjunta igen efter 40+ år....och knappen var så inte värt det.

Det är mycket man borde ha vetat när man var ung, det här är en sådan sak.

 


Av Vita Brevis - 18 december 2010 11:09

 

Sus scrofa domestica

Nej

Av Vita Brevis - 18 december 2010 11:05

Jag åkte buss hem från något slags "after work" igår och ägnade mig åt min favortisysselsättning tjuvlyssning.

Ung man:

- Nej...jag VILL inte ge dig smycken - du har fått massor, och inte parfym heller!

Jag fantiserade en stund om det var en krävande mamma som krävde uppmärksamhet till jul men bestämde sig för att det måste ha varit en bortskämd flickvän - för man använder väl inte avslutningsfrasen: "puss puss, jag älskar dig" till sin mamma?

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards