Alla inlägg under januari 2011

Av Vita Brevis - 30 januari 2011 11:59

".....jag har alltid längtat hem men sedan alltid fortsatt i samma jävla hjulspår. Boliden,Stekenjokk, Bastuträsk, Arvidsjaur, Glommers och Missen, Malå, Kriberg. Det är som att ha en förhistorisk GPS inplanterad i sinnet.
Och i morgon blir det Bastu igen"


Inlandskorrespondenten


Inlandskorrespondenten  

Av Vita Brevis - 21 januari 2011 17:43

Idag blandade jag ihop synergi och placebo, kanske för att de slutar på -effekt eller också var jag bara trött

Av Vita Brevis - 21 januari 2011 17:34

Den här uppmaningen fick jag häromdagen på min lokala ICA-affär - jag tyckte att det var lite obehagligt.

 

Av Vita Brevis - 19 januari 2011 08:37

När jag började i ettan hade vi en läsebok som handlade om två barn, en flicka och en pojke, som hette (och nu kommer det) - Sam och Ria.

Läseböcker på 60-talet byggde nog inte på igenkänning. Jag har aldrig känt någon som heter varken Sam eller Ria.

Den enda jag kan komma på som heter Sam är den överlevande kattungen i låten "Är du fortfarande arg" med Säkert.

Av Vita Brevis - 8 januari 2011 14:10

V75 på Jägersro kanske blir inställt pga vädret - precis idag när Peter Untersteiner för en gångs skull är favorit. Livet är orättvist och irriterande.  

Av Vita Brevis - 8 januari 2011 13:58

I min serie meningslösa tamponginstruktioner har jag kommit till en smått bisarr sak som jag hittade för några veckor sedan. Jag hade länge instruktionerna i väskan för att kunna citera här men den måste ha omkommit i någon slags omfördelning av prylar eller kvittorensning.

Jag köpte tamponger av märket ob på en lågpriskedja och det fanns ingen svensk text men däremot instruktioner på en massa andra språk med egna alfabet. Jag läste den engelska översättningen med stigande förvåning...

Det var inget tjafs om vilket finger man skulle använda, däremot fanns det en lång och invecklad förklaring till exakt var man skulle stoppa in tampongen.

Jag tänker såhär: har man så dåliga kunskaper i den egna kroppens anatomi ska man kanske hålla sig till bindor.

 

Av Vita Brevis - 7 januari 2011 12:10

Såhär närmar vi oss allvarliga samhällsproblem

Jag:

-Jamen varför just 72 oskulder?

Vito:

-Jag tror att det bara är ett räkneexempel ungefär som ett V75-system.

Om man har 3 spikar 2 tvåhästarslopp och 2 trehästarslopp det blir ju 36-rader - och så dubblar man systemet det blir ju tokmycket

Jag:

-Eh...touché?

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards