Alla inlägg under juni 2007

Av Vita Brevis - 30 juni 2007 10:28

Varje gång man känner en stark dragning till Svartröjnoret så bör man påminna sig om vad som är viktigt i livet. Svartröjnoret används här bara som en omskrivning för de få sekunder i livet när man insåg var det gick fel och vad man kunde ha gjort för att minimera skadorna. Man kan välja att bli cyniker och gräma sig för att man tog vänster istället för höger i en av livets avgörande trafiklektioner men det är ganska puckat. Försök minimera skadorna är väl ett bra råd även om de inte är uppenbara förrän efter flera år.

Lev efter Michael Richters devis Kampen går vidare för en roligare planet eller tro åtminstone på Barbara Streisand - för människor som vågar behöva andra är de lyckligaste. Det ligger en arrogans i att inte vilja behöva någon annan. Allt förlöper fint!

Av Vita Brevis - 29 juni 2007 19:38

 I want to vanish
This is my fondest wish
To go where I cannot be captured
Laid on a decorated dish
Even in splendor this curious fate
Is more than I care to surrender
Now it's too late

Av Vita Brevis - 29 juni 2007 09:12

Intuitioner är ena jävla gynnare som ställer till det för en - oftast när man är helt oförberedd. Kan man skriva intuition i plural förresten? Folk säger att man ska hålla sig på vänskaplig fot med sin intuition men hur går det till?

Man ska sova gott på natten och låta bli att gnissla tänder, man ska göra en överslagsberäkning när det gäller vad relationer får kosta - en del människor är för dyra att älska


Av Vita Brevis - 28 juni 2007 09:24

Igår fick jag ett brev från Posten. Där stod att jag hade fått ett brev utan avsändare med "otillräcklig frankering" så brevbäraren kunde inte bära ut det till mig. Det fattades 5.50 kr därtill lades 10 kr i expeditionsavgift. Jag förväntades att före den 3 juli betala in 15.50 på Postens bankgironummer.....det var ett långt och komplicerat brev med OCR-nummer och en "käck"  rad om att jag även kunde låta talongen gå igenom en frankeringsmaskin och skicka tillbaka den - snarast. Jag bara älskar sånt här så jag ringde upp Posten privat, ett 020-nummer där de både har "lugnande" pausmusik medan man väntar och små budskap - inte speciellt sublima, som poppade upp och som muntrade upp mig så att jag var i toppform när jag väl var först i kön. "Lägg inte på luren - ditt samtal är viktigt för oss" - jo tjena änkte jag och satt och fnittrade och väntade på nästa plattityd.


Jag kom fram till slut och läste i princip upp hela brevet så långsamt jag vågade och bredde på min norrländska dialekt och sa - Vet du, jag kan faktiskt inte ens skilja på Posten och Kassaservice, och varför ska jag betala in summan på ett bankgironummer - hur logiskt är det?

-Tycker du att jag ska cykla hem från jobbet sätta på datorn och betala 15.50 på internetbanken för att sen cykla tillbaka och få ut brevet där de lämnar ut paket på ICA? Nej nej sa Post-kvinnan......där finns inte ditt brev. Okej sa jag var finns det då? -Det har ju brevbäraren (pucko, tänkte hon). -Jag ser här att det är undertecknat av NN på ditt postkontor.

-Bra, sa jag då har jag ett namn....har du ett telefonnummer så kan jag ringa henne? Sen sa jag: Det börjar bli ganska mycket jobb för 15.50, eller vad tycker du? - Vet du, sa Post-kvinnan......jag stryker det här på datorn - såja nu är det borta! Tack sa jag.  Min tro på människan ökade med flera procent just då.

Av Vita Brevis - 28 juni 2007 08:58

Jag är inget matematiskt snille men om man räknar bort tid för graviditeter och amning så bör jag ha haft mens ett bra tag och ändå kommer det som en överraskning varje månad. Jag borde kunna förutse det när jag gråter till Van Morrisons "Steal my heart away" - men inte då. Jag cyklade som en liten furie till jobbet för en timme sen och mitt i lasarettsbacken så känner jag att hoppsan hejsan då - vilken "högoddsare".....igen. Så nu sitter jag här och jobbar med statistik och försöker att inte gråta till Sandy Denny, när jag egentligen skulle behöva en storpack av Apolivas tamponger. Jag föredrar Apoliva inte för att de är speciellt bra utan för att de är ett föredöme när det gäller bruksanvisningar. Till skillnad mot alla andra tampongtillverkare föreslår de inte vilket finger man ska föra in tampongen med - man får välja finger själv. Man får inte skriva folk på näsan men ska ändå vara informativ.



Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards