Alla inlägg under juli 2007

Av Vita Brevis - 31 juli 2007 18:10

Efter den här sommaren med solbrist och vattenöverskott kan man behöva skratta. Vita rekommenderar vad som helst med Flight of the Conchords när skrattbehovet är som mest akut.

Av Vita Brevis - 31 juli 2007 16:57

"Two minutes in heaven is better than one minute in heaven"

Flight of the conchords


 

Av Vita Brevis - 29 juli 2007 11:23

Kan inte undvika att liva upp den här regniga söndagen för er med den här stripen som jag tycker är kriminellt rolig.

 

Av Vita Brevis - 28 juli 2007 19:52

Hemmakväll istället för 50-årskalas och 50 mil i bil men det känns rätt skönt. Jag befinner mig mittemellan Gräs- och Gråbopollen och kroppen får andas ut, eller vad man ska säga. Regnet gör att Gråboblomningen inte får riktig fart som ifjol och det är väl poisitivt men jag hade nog önskat varma sommarregn och inte som det är här grått och kalla vindar....usch! TV-kväll med Parkinson eller Kalla spår? Alla dessa svåra val i livet och jag som inte ens tycker om att titta på TV.

Av Vita Brevis - 27 juli 2007 12:54


Skaterampen, Roskildefestivalen

Ett gäng går förbi med pappskyltar i händerna. På skyltarna har de skrivit siffror från 1-10.
Tjej vid sidan av: Vad ska ni med dom där till?
Kille med skylt: Döma skatetävlingen?
Tjejen: Vadå? Varför ska ni göra det?
Killen: Vi är stockholmare! Det är det vi gör - dömer folk!

Av Vita Brevis - 26 juli 2007 20:44

Not a soul was stirring

Not a bird singing, at least not within my hearing 

I was five minutes past caring

Standing in the road just staring 

Av Vita Brevis - 26 juli 2007 19:37

Ängeln

Michael Richter

Av Vita Brevis - 26 juli 2007 18:45

Det har varit en intressant semesterresa på många sätt. En sak som roade oss var det faktum att det kändes mer prisvärt att sova på stadshotellet i Söderhamn än på det "genuina" knätofshotellet i Dalarna. Det var lite märkligt att man i Dalarna kan sälja dyrt boende som inte skulle platsa ens som vandrarhem någon annanstans i landet - duktigt eller? Vi sov i ett ombyggt höloft som låg vägg i vägg med restaurangens allmänna toalett (och det var mycket lyhört), rummet hade dusch och toalett i korridoren. Vi betalade lika mycket som man betalar per natt på det bästa hotellet i min stad. Jag antar att turistbyråerna i Dalarna är vana vid att det går att sälja det "genuina" till uttråkade storstadsbor. Söderhamn var en helt annan sak, där verkar de inte veta hur de ska sälja sin söta stad och sin skärgård.... By the way - "Öppna Söderhamn" är deras kommunslogan. Ett problem kan ju vara att de flesta svenskar,inklusive jag fram tills i söndags, inte kan placera Söderhamn på kartan. I Dalarna däremot känner man igen namnet på varje liten by. Jag sov väldigt bra i Söderhamn iaf.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards