Alla inlägg under november 2009

Av Vita Brevis - 30 november 2009 20:29

Lika tråkigt som en dubbel-cd med Dire Straits

Lika segt som att ligga bakom en långtradare mellan Ånäset och Gumboda

Lika länge som det tar innan Steven Segal får en Oscar

Ja....fortsätt själva

Av Vita Brevis - 26 november 2009 15:06

I söndags råkade Vito zappa förbi bingolotto och såg att Elisabeth Höglund var gäst.
Han skickade följande mess:
Skjut mig i huvudet. Elisabeth Höglund är med Lotta i Bingolotto, och folk som klagade på att man torterade folk i Chile. Förbjud TV från Göteborg!
Sedan kom det här:
Ge Göteborg tillbaka till Norge!

Min Göteborgska kollega tyckte att det var hilarious men undrade över detta känsloutbrott.

Det visade sig att Vito hade förirrat sig in på Wikipedia och läst om Älvsborgs lösen.



Av Vita Brevis - 25 november 2009 23:16

Gissa vem som vann finalen i dagens Vem vet mest? Jo Anders min gamla bloggkompis...jag är rätt säker på min sak......alltså jag är rätt säker på att det verkligen var min gamla bloggkompis. Vad är oddsen för det? Högre än att Marklundarna skulle slå Stålmännen i hockey igår, tror jag iaf, och man väljer väl vad man vill tro på.

Av Vita Brevis - 24 november 2009 22:14

Idag har jag:

Vaknat utvilad, typ

Kommit för tidigt till ett möte igen (vart tog tidsoptimisten Vita vägen)

Irriterat mig på Göran Persson

Träffat saammanlagt fyra gamla kollegor på samma gång

Blivit inviterad till hockey-kväll med wok

Tagit ett hysteriskt syster-samtal i första perioden

Hört en "rolig historia" som Vito bara måste berätta i första pausen

Löst ett problem på hemsidan i andra perioden

Lärt mig att ett nytt ord på Lill-Vitianska: Packos=Ketchup  (Lill-Vita, det rara barnbarnet börjar prata och använder det svenska språket på ett kreativt sätt)

Av Vita Brevis - 24 november 2009 22:11

Luleå hockeys tränare efter första perioden mot Skellefteå:

De sköljde över oss på ett oacceptabelt sätt


Vad menade han?

 

Av Vita Brevis - 23 november 2009 23:19

 

Av Vita Brevis - 19 november 2009 19:41

I dagen Aftonbladet står det att det har stormat något fruktansvärt i "södra Sverige".

Jag:

- Hoppsan, jag har inte märkt någonting.

Vito:

- Jamen det var ju runt Öresundsbron.

Jag:

- Jamen södra Sverige? Som Norrbottning måste jag protestera.För mig är allt typ söder om Piteå södra Sverige. 

Av Vita Brevis - 19 november 2009 18:27

  • Såsom i himmelen i största allmänhet - och Kaj Pollack i synnerhet. Jag har aldrig sett en grupp Norrbottningar bete sig sådär hysteriskt och socialt opålitligt på riktigt. Jag försökte återigen se filmen igår men var hela tiden rädd att någon skulle tappa kaffekoppen i golvet eller bryta benet.... och vad är det för ett slut på en film? Galen körledare  lurar med sig en liten kyrkokör från Norra Norrland på en busstur till Österrike och sedan dumpar han kören på scenen och börjar blöda i huvudet. Den enda rollen som är rolig har den där TV-kocken som brukar tvätta färskpotatis med högtryckstvätt...han som alltid får spela hustrumisshandlare. Han får demolera en ful Volvo med sin lastbil och sedan skinka till den galna körledaren när han leker Jesus i forsen - mycket snyggt.

  • Stieg Larssons samlade produktion - språket flyter inte i böckerna men filmens Lisbeth Salander är ju rolig. Larssons pappa och brorsa är också lite ofrivilligt komiska.

  • Kent - typ allt...det har inget med Kent att göra egentligen utan med en mardrömsfärd över Hallandsåsen som jag hoppas är preskriberad. Men...."ät fett och socker tills du spyr...." - I rest my case

  • Den unisona sågningen av Anna Odell - hon är jätterolig, dessutom har hon ett budskap.Man ska vara snäll, helst om man jobbar på psykakuten.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards