Alla inlägg den 6 november 2009

Av Vita Brevis - 6 november 2009 11:13

Jag har tänkt på det där med födelsedagar - slutar man fira födelsedagar när någon har dött? Jag firar födelsedagen på graven eller hemma. Tänder ett ljus och minns. Jag tänker på hur det sista andetaget verkligen var det allra sista. Jag tänker också på hur mycket han skulle ha gillat Jamie Callums filmmusik från Grand Torino.

Av Vita Brevis - 6 november 2009 10:00

Igår bet jag av en tand strax innan jag klev in i flygtaxin. Så jag började konversationen med taxichauffören:

- Hoppsan jag bet visst av en tand...förresten dig känner jag igen, jag har skrivit ett blogginlägg om dig.

- Vi hade ett väldigt intressant samtal om dialekter en gång.

Han är den enda skåning jag har träffat som i vuxen ålder helt arbetat bort sin dialekt och som numera låter som en tornedaling.

Taxichauffören kom ihåg mig och  blev nog lite mallig över uppmärksamheten.

- Var hittar jag bloggen?

Jag:

- Nej, tyvärr den är hemlig.

När jag klev av sa chaffisen:

- Ja, jag får väl googla på skånska och taxi?

- Lycka till,sa jag.

Sedan ringde han upp och försäkrade sig om att jag inte hade uppfattat googlandet som ett hot.

Mycket bra nät-etikett, tycker Vita Brevis.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards