Alla inlägg under augusti 2009

Av Vita Brevis - 30 augusti 2009 13:08

Av Vita Brevis - 30 augusti 2009 12:46

Av Vita Brevis - 30 augusti 2009 12:32

Mammaj blev Mommoj ganska snabbt igår och nästa helg heter jag säkert Mormor. Lill-Vita var som ett litet solsken och sparkade badboll med supporters från både AIK och Trelleborg igår eftermiddag. Hon är en mycket trevlig liten kvinna.

Idag samlas över 25 000 kvinnor i Stockholm för att springa 1 mil. Jag tycker att det verkar vara en rätt dålig idé att samla så många i influensatider. Är det en pandemi eller är det bara på låtsas?


Jag sitter och spelar "Det är hit man kommer när man kommer hem" med Eskefeurat för öppen balkongdörr och jag kommer inte att åka in till stan och heja fram varken systrar, kompisar eller kusiner - jag stannar inne och luddar runt. Jag gillar inte idén med att träna och trängas samtidigt. 

Av Vita Brevis - 29 augusti 2009 11:32

Mitt nya namn är Mammaj! Det betyder mormor. Lill-Vita som inte ens är två år bestämde träff med gungning med Mammaj i telefonen igår.

Så nu sticker jag ner till lekparken och gungar fetmycket! 

Av Vita Brevis - 26 augusti 2009 22:48

"Så länge det är roligt och inte smakar skit så är det bara att köra på"
Trummisen i gruppen Raubtier

Av Vita Brevis - 26 augusti 2009 06:45

Anna Odell - kostfackseleven som iscensatte en psykos som ett konstverk blir åtalad för bl.a.våldsamt motstånd och oredligt förfarande.

Skadeståndsanspråken uppgår till 12.350 kronor och hon riskerar också 2 års fängelse.  Målsägande är Stockholms läns landsting och 7 anställda på St Göranssjukhus.

"Såväl poliser som vårdpersonal har känt sig illa till mods när de förstått att allt har varit en bluff..."

I en radiointervju häromdagen sa Åsa Nilssonne, psykiater och professor imedicinsk psykologi på Karolinska, och en fantastisk författare, att hon reagerade likadant först men att hon hade ändrat uppfattning när hon insåg att en av poängerna med konstverket var att skapa debatt runt överanvändning av bältesläggningar.

Eller som hon sa "Ingen gillar att bli lurad".



Av Vita Brevis - 25 augusti 2009 10:50

Jag skulle köpa en flaska vatten på flyget igår...vanligt vatten inga bubblor ens. Jag hittade 24 kronor i börsen men 5 dl vanligt norskt kranvatten kostar 25 kronor.

-Äsch då får jag ta fram kortet, sa jag.

- Fattas det 1 krona så kan du få av mig, sa min granne.

Jag tackade, tänkte på reciprok altruism och bestämde mig för att han var värd ett blogginlägg.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards