Alla inlägg under november 2009

Av Vita Brevis - 18 november 2009 23:41

 

1-0

Av Vita Brevis - 18 november 2009 18:42

Vi spelar spelet "Tröttast vinner". Med dunderpenicillin i kroppen vinner jag lätt. Jag sover lätt 12 timmar och somnar sedan om. Sjukskrivning funkar inte riktigt med mitt jobb så jag har en överenskommelse om att jobba från soffan...det funkar sådär.

Av Vita Brevis - 17 november 2009 17:56

Min kropp är en jävla svikare - nu har den saggat ihop igen bara för att jag har jobbat för mycket och inte lyssnat.

Varför ska man lyssna på kroppen när den bara jävlas?

Mina kollegor säger:

- Ta det lugnt

Min chef säger:

- Kör på! (och jag håller med)

Min familj säger:

Ta det lugnt

Så jag frågade doktorn om han trodde att dunderpenicillinet skulle börja verka på fem timmar så att jag kunde flyga igårkväll.

Han fnös och sa att jag var en sjuk kvinna och att han hade lagt in en patient med samma diagnos dagen innan....sedan tyckte han att jag skulle ta beslutet själv.

Jag tror att doktorn och min kropp samarbetar mot mig.

Det här är förresten en frisk cell:

 

Av Vita Brevis - 15 november 2009 13:27

10 saker om V Brevis
Den där tjockisen tycker att jag ska skriva 10 saker om mig själv.
Tack så mycket!



1. Jag gick hos logoped på lågstadiet och övade in ett perfekt sje-ljud helt i onödan eftersom ingen uppskattar det söder om Ö-vik, ungefär.


2. Jag har blivit överkörd av en buss - utan frakturer. Busschauffören sa att han inte märkte något och jag fick ett yttepyttigt skadestånd - så kan det gå.

3. Jag avskyr kapris och vattenmelon....alltså jag inte bara ogillar det, jag kan ställa till en scen om jag hittar kapris i potatissalladen.

4. Jag har väldigt svårt att stå ut med människor 50+ som tjatar om att jag borde börja vara med på Facebook.
Förut sa jag "Det är ju inte precis något nytt fenomen....bara för att människor äldre än 25 har börjat hänga där"
Numera säger jag "Nej, jag har alldeles för många hemligheter för att hänga där".

5. Jag blev akut matförgiftad och firade nyårsafton på infektionsavdelningen en gång på 80-talet.

6. Jag undrar varför alla dessa pompösa män får så mycket tid i medierna: Björn Ranelid, Mikael Persbrandt, Leif GW Persson, Jan Guillou och Thomas Bodström

7. Jag tycker att ordet pumla är rikssvenska.

8. Jag har aldrig varit på Gotland, jag träffade en jämnårig kvinna förra veckan med samma problem. Hon beställde Gotlandsresan följande dag - jag avvaktar.

9. Jag avskyr Thomas Ledin frenetiskt, kan man säga.

10. Jag tycker att kräftskivor är överskattade - dessutom är hattarna, haklapparna och sångerna fåniga

Så, det var det hela. 10 saker om mig. Nu ska jag be 3 andra personer skriva 10 saker om sig själva.
Då ber jag Biggan, Nonsensakuten och Margus att sätta sig och berätta sanningar eller lögner om sig själva.

Av Vita Brevis - 10 november 2009 17:31

I kategorin meningslösa bruksanvisningar tar väl den här stilpoäng:


Sopsorteringsanvisningar
Lämnas i i behållare märkt "hårdplast"
Om sådan behållare saknas lämnas förpackningen i vanliga sopor


Eller?

Av Vita Brevis - 10 november 2009 16:09

Måndagen var en händelserik dag. På väg till tunnelbanan ropade en liten flicka:

- Titta mamma, hon ser ju ut som Madicken!

Jag tyckte mer att jag såg ut som prinsessan Leia.


Hos tandläkaren stod TV:n på och visade ett inslag om att SL måste anpassa perrongerna efter synskadade. Jag höjde ljudet och då sa en man:

- Tack!

Jag förstod inte vad han tackade för tills jag såg att han hade ett märke som det stod SRF på.

Han verkade inte synskadad själv men han verkade anta att jag inte själv var intresserad utan instinktivt förstod att han var intresserad.

Jag vet inte om det betyder att han kände sig viktig eller om det betyder att han antar att andra inte bryr sig om funktionsnedsättningar.


På tunnelbanan hem började en alkis prata med mig - på engelska. Han hostade och snörvlade och förklarade på skolengelska att han hade problem med lungorna och försökte sedan skaka tass med mig...jag höll hårt i kvällstidningen.

Efter att ha avvisat ett frieri frågade jag honom varför vi pratade engelska...han låtsades inte höra men vände sig genast till en annan resenär och utbrast:

- Tjena, hur är läget?

Jag gick av vid Fridhemsplan.

Av Vita Brevis - 10 november 2009 08:41

Inlandskorrespondenten bekräftar att man idag går på små rosa moln - i Inlandet alltså:

 


Av Vita Brevis - 8 november 2009 23:03

Inspirerad av Egirl

Trallvänligt?


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards