Alla inlägg under december 2008

Av Vita Brevis - 19 december 2008 14:26

Liten snuvig tant som hittade en tidning i väntrummet imorse: Jahaja Solveig Ternström bråkade också med sin man...ja ja.

Av Vita Brevis - 18 december 2008 12:29

Jag är ganska disträ och det går väl bra för det mesta.

Dock...ibland kan det vara livsfarligt. Igår  körde jag hyrbil på en vajerväg (heter det vajerväg förresten - eller wireväg kanske?).

Jag hade just lyckats ratta in en radiostation som det gick att lyssna på. Plötsligt ser jag ett jädra blinkade i backspegeln och ska just börja irritera mig när jag inser att det är en ambulans under utryckning. Jag hade inte hört sirenerna eller noterat blinket - jag höll ju på att ratta förbi Lugna favoriter allt vad jag orkade.

När man kör på en vajerväg i ishalka är det faktiskt omöjligt att släppa förbi en ambulans så jag drog på och körde typ tokfort tills vägen delade sig i två filer. Vad händer om det blir en olycka på en vajerväg och man inte får fram ambulanser - sådant kan jag filura på. 

Av Vita Brevis - 17 december 2008 23:38

Jag tycker att Inlandskorrespondenten är en fascinerande människa. Nästan varje dag smattrar hans bidrag in och har jag något val annat än att publicera vilda inlandsbilder på favoriterna: renar, hundar, hus och snö? Bilder värdiga att illustrera texter av Torgny Lindgren eller Nikanor Teratologen

Själv har jag idag suttit i en luftkonditionerad konferensanläggning och lyssnat på Väst-svenskar och haft det trivsamt, medan Inlandskorren har pulsat runt och dokumenterat ensligheten - livet är, om inte orättvist så, eljest (här och där).

Alla har vi varsin ko-stig i verkligheten men korren verkar ha en alldeles egen stig.

Jag önskar åt alla en alldeles egen ko-stig på livets Inlandsbana!


Av Vita Brevis - 17 december 2008 23:29

Inlandskorrespondenten önskar en god jul - tror jag

 

Av Vita Brevis - 16 december 2008 20:31

Det har varit en onaturligt blå dag i Inlandet påstår Inlandskorrespondenten

 

Av Vita Brevis - 16 december 2008 20:22

Inlandskorrespondenten fortsätter sin studiecirkel i cockerspanielska. Korrens sidekick heter "ängeln på Storgatan".

 

Av Vita Brevis - 16 december 2008 09:43

Jag har inte köpt en enda julklapp ännu, Vito och jag tänkte "klara av" våra på NK på julafton innan Kalle Anka...tydligen en gammal Stockholmsk tradition.

Men jag har fått en massa julklappar på jobbet. Inga chokladaskar ännu, som Tjockisen som sjunger och det är bra, för jag gillar inte choklad.

Jag ska äta mitt tredje julbord idag och känner att det eventuellt blir julgröt, utan mandel, nästa onsdag - men bara eventuellt.


Av Vita Brevis - 15 december 2008 21:54

Rödlöksmännen hittade jag här

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards