Alla inlägg den 12 december 2007

Av Vita Brevis - 12 december 2007 22:07

Det är bra att blogga. Man kan gå tillbaka i tiden och kolla upp vad man gjorde ett visst datum. Jag ser att den 22 augusti hade jag just kommit hem till Vita-staden från storstaden och missade helt biljettsläppet till Lucinda Williams tre konserter i Sverige. Jag missade konserterna helt, missade rescentionerna också. Jag hade inte en aning om att hon har varit här och spelat i höst.

Hur vimsig får man vara?

Av Vita Brevis - 12 december 2007 21:37

Av Vita Brevis - 12 december 2007 21:36

Av Vita Brevis - 12 december 2007 21:31

Blev inspirerad av Ulf som har lagt ut så fina foton av Diane Arbus och hittade en text om hennes resa till "Svartröjnoret":

In 1967, Diane Arbus told Newsweek that through photography she was exploring, daring and doing things I’d never done before.

She had recently gained significant recognition in the art world, appearing in the New Documents exhibit at the Museum of Modern Art. However, four years after this statement, at 48, Arbus took her own life. She left behind not only stunning and original artwork, but also a mysterious legacy that becomes blurred with the photographs on the gallery wall. Throughout her career, she bravely delved into subcultures and families, photographing the peculiar bonds that hold people together.

Av Vita Brevis - 12 december 2007 18:01

För det är väl onsdag? Man blir lite "dagavill" efter allt flängande och efter att ha haft på sig sin officiella korrekta kostym. Systerdottern var väldigt förkyld och jag hoppas att jag inte har tagit med några baciller hem nu när all energi krävs för att "göra jul". Är inte så mycket julmänniska och julkort har jag helt slopat, det gör man ju fort och lätt på nätet. Varje år får jag ett julkort från någon som har en son som heter Malte. Jag vet inte vem människan är så det är förmodligen en annan Vita fast med annan stavning som ska ha korten. Den här lilla familjen har jag fått julkort av tre år i rad, första året på Malte, andra året på Malte som pussar mammas jättemage och det tredje var väl förmodligen på två små kottar, jag minns inte. De måste ha kollat upp namnet på nätet och antagit att de hittat rätt Vita fast stavningen inte stämmer. Pratar de aldrig med varandra kan jag undra, eftersom de nu skickar så "intima" julkort med gravid-magar. Undrar de aldrig varför inte korten kommer fram, frågar de inte "har vi rätt adress"? Jag vet att det finns en annan Vita och har försökt med att skriva "fel adress" på kuvertet men de kommer bara tillbaka....skumt.

Av Vita Brevis - 12 december 2007 13:03

Jag knyckte en bit av ett inlägg från från Gilla som knyckt från Helga

Tänkvärt? Värt att försöka dra sig till minnes.


1. Nämn några lärare som hjälpte dig under din skolgång.

2. Nämn tre personer som stöttat dig genom svåra tider.

3. Nämn fem personer som lärt dig något värdefullt.

4. Nämn några som fått dig att känna dig speciell.

5. Nämn fem personer som du gärna umgås med.



Jag funderade lite på 4:an. Det finns människor som fått mig att känna mig speciell men av "fel orsak". Men precis då, kände jag mig väldigt speciell....räknas det tro? Jag menar: jag tror på att allt man fått och all vänskap och kärlek man upplevt finns kvar, även om saker händer som gör att man tappar bort varandra och sig själv.

Av Vita Brevis - 12 december 2007 12:47



A kiss is not a contract
But it's very nice
Mmmmm, very nice
Just because you've been exploring my
mouth
Doesn't mean you get to take an
expedition further south
No.
A kiss is not a contract,
But it's very nice,
It's very, very nice,
Just because we've been playing tonsil
hockey
Doesn't mean you get to score the goal
that's in my jockey
Just because I'm in a two man
novelty band
Doesn't mean it's all about
poontang.
I can't go around loving everyone
I just wouldn't get anything done
You can take me out to dinner that
might be quite nice
you could buy me a burrito and some beans
and rice
but that won't get you into pants
paradise
They call it a fly because it takes
you up to heaven oh oh
A kiss is not a contract but it's very
nice. It's very very nice.
I'm only one man, baby, pretty baby
We're only two men, ladies
Babies. Pretty babies.

Flight of the Conchords

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards