Alla inlägg under december 2007

Av Vita Brevis - 25 december 2007 22:20

Jag har alltid tyckt att ögon är lite obehagliga när man tittar riktigt nära - även om de kan vara vackra på håll.

Det här ögat är tagna i extrem närbild och kanske lite "photoshoppad".

Om man skulle träffa någon med sådana här ögon skulle man säkert tycka att de är vackra men det är något kallt med "nakna" irisar.

Av Vita Brevis - 25 december 2007 22:18

Min syster har dansat med Lennart Jäkel - själv har jag bara dansat med Lasse Lönndahl på after-ski i Riksgränsen.

Av Vita Brevis - 25 december 2007 22:13

Jag höll på att springa omkull Fredrik (i Fredrik och Filip) på Odenplan en tidig morgon i våras. Fast det räknas ju egentligen inte - det ska ju helst vara någon annan....min kusins kompis typ.

Av Vita Brevis - 25 december 2007 22:12

Kommentar till Tävling
Min kompis har sett Ernst-Hugo Järdegård på en restaurang i Stockholm. Duger den?? Inte så bra, men det bästa jag kan komma med...

av G den 25 december 2007 kl 20:37 - Ta bort

Kommentar till Tävling
Jag fick vattkoppor av en tjej från Järvsö vars mamma suttit barnvakt åt Lill-Babs.

av Anders Medelålders den 25 december 2007 kl 19:59 - Ta bort
Av Vita Brevis - 25 december 2007 18:52

"Last christmas I gave you my heart and the very next day you gave it away.

This year, to save me from tears - I give it to someone special. 

Hur logiskt är det på en skala? Nästa år, för att bespara mig tårar, ska jag ge bort mitt hjärta till någon speciell.  De flesta tänker väl mer: I`ll never fall in love again, eller hur?  Eller också kan man tänka: Jag ska älska som om jag aldrig har blivit sårad, men det är ju ingen garanti för ett framtida helt hjärta.

Av Vita Brevis - 25 december 2007 17:35

Vita filurar på Jag mötte Lassie-historier. Tills jag kommer på något utlyser jag en tävling såhär för att smälta julmaten: Era bästa Lassie-historier enligt Wikipedias kriterier

Av Vita Brevis - 25 december 2007 16:41

Enligt Wikipedia:

  • Mötet bör ha ägt rum i andra eller tredje hand - typ "min systers expojkvän".
  • Kändisen får gärna vara av typen b-kändis, kultkändis eller föredetting, alternativt en större kändis långt före dennes karriär.
  • Mötet bör ha ägt rum utanför kändisens offentliga liv - till exempel i ett snabbköp eller på ett flygplan.
  • Mötet bör ha varit flyktigt och spontant. Att avsiktligt söka upp en kändis för meritens skull räknas inte riktigt.
  • Exempel: Min syster som pluggar i Uppsala berättade att hon hade varit på ICA Väst och fått se Naken-Janne där.

Av Vita Brevis - 25 december 2007 15:55

Jag sitter och tittar på Wizard of Oz från 1939 och tycker att hunden är väldigt lik en Australisk terrier. Hunden som var en Cairnterrier, hette Terry och var en tik. Hon, Terry/Toto har en egen hemsida:

http://www.geocities.com/hollywood/hills/6396/toto.htm 

 och en självbiografi

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards