Alla inlägg under november 2007

Av Vita Brevis - 18 november 2007 19:42

Här gick det från minusgrader till flera plus på 20 minuter idag och snön är väl snart borta igen. Tur att jag checkade termometern för jag hade förmodligen svettats ihjäl i dunjacka på väg till affären. Träffade en granne och stannade och pratade en stund. -Men törs du cykla i det här vädret?

-Nejdå jag ska bara hänga kassarna på den. Det vore klart obra att cykla på blankis med tunga kassar....nä, Vita är ju medelålders och "klok" numera.


Av Vita Brevis - 18 november 2007 19:11

Pratar på msn om svek. En vän har blivit lämnad och rannsakar sig själv. Hon var nog inte hel som människa men han känner sig lurad ändå. Han vill veta om hon gjort såhär förut och varför ingen varnade honom innan. Det vore så mycket lättare om man kunde skylla på någon annan. Man lurar sig själv och vägrar envist att se tecknen. Man går inte fram och varnar en vuxen man som är förälskad - du, den där....hon är inte riktigt hel - och förresten skulle han ha lyssnat?

Jag har vägrat se tecken där de suttit framför ansiktet och bitit mig i näsan men jag skulle aldrig ha gått med på det om någon hade påtalat det för mig - då.  Nu i efterhand är det så enkelt. Jag säger som jag säger till sonen: gör på ett annat sätt nästa gång, sök livsglädje. Glädje är underskattat.

Av Vita Brevis - 18 november 2007 17:15

För alla er som liksom jag har undrat över uttrycket emo

http://www.youtube.com/watch?v=-6Dmg_4ZA2Y&NR=1 


 

Oj!

Av Vita Brevis - 18 november 2007 16:00

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards