Alla inlägg den 6 januari 2008

SMS

Av Vita Brevis - 6 januari 2008 22:13

Nej, inget svar ännu. "P" har inte svarat...han kanske filar på ett svar som matchar Biggans svarsalternativ.....eller ligger på sängen och tar sig en funderare med en massa kuddar under benen - som Mangan (här nedanför). Under tiden har Vita sovit middag på soffan och fastnat i en svensk långfilm, helt mot min vilja....Varken Helena Bergström eller Lisa Marklund hör till mina favoriter och ändå sitter jag här och gömmer mig bakom kudden och tittar på Paradiset.

Av Vita Brevis - 6 januari 2008 17:44

Vita väntar på ett skojsigt svar på mitt svars-SMS ,om inte för Biggans skull, så iaf  för vårt gemensamma Norrbottniska humor-arv. "P" har kanske inte på mobilen eller också är han fortfarande bakis eller har verkligen orsakat rubriker efter svensexan i förra veckan. Vita väntar på invitation till bröllopet.

Ja, vi får fortsätta vänta och under tiden lägger jag ut bilder på den vackraste travhästen just nu och den tårta han fick till sin derby-seger (jag antar iaf att hästen fick smaka).

 

Av Vita Brevis - 6 januari 2008 14:01

Efter en förmiddag med känningar av vinterkräksjuka eller nåt liknande, fick jag ett befriande skrattanfall efter Biggans kommentar och känner mig betydligt friskare nu. Japp Biggan, de flesta har nog humor och jag tänker mig att "P" sitter och letar på Hitta.se just nu efter vem det var som sov som i ett cykelställ i onsdags. Väntar med spänning på fortsättningen.......

 

Av Vita Brevis - 6 januari 2008 09:53

Igår fick jag ett SMS från i torsdags som löd: "Hej! Läget? Kände att jag måste messa dig efter dagens händelse, vad säger man...är det svensexa så är det....hoppas allt är gott! /P" Det är tydligen (efter en koll på hitta) en man som har slagit en siffra fel och råkat skicka meddelandet till mitt mobilnummer. Jag känner inte mannen som skrev, "dagens händelser" säger mig inget eftersom jag inte var på svensexa den 3:e - det är jag helt säker på. Min stilla undran är....ska jag svara människan "Wrong number" eler nåt? Vad är vett och etikett i sådana här fall? Jag har valt ignorera och det känns bra men sedan tänkte jag att - tänk om han går och väntar på svar från någon. Inte mitt problem, jag vet, men ändå.

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards