Alla inlägg den 13 april 2011

Av Vita Brevis - 13 april 2011 19:26

Det är ingen myt - man kan inte gå ur Facebook. Jag gav skiten ett dygn och försökte sedan radera kontot. Det går inte - nu är det försent för mig och jag har hamnat i limbo där jag får stanna resten av livet. Mitt emellan den riktiga världen och den där man inte kan nysa utan att få förslag på vilka som eventuellt kan vara intresserade.

Nej, jag tänker inte lämna mina inloggningsuppgifter till hotmailkonton så att alla på min msn får inbjudan till min Facebook-sida och kan följa allt jag gör.

Man kan göra kontot inaktivt men då måste man svara på varför man inte vill vara med. "Skit i det du Facebook så lever du längre", fanns inte bland alternativen.


När man säger att man avskyr Facebook får man samma kommentarer som när man säger att man är vegetarian:

- Jag använder den bara för att hitta gamla vänner

- Jag äter ju egentligen bara kyckling och lax.

Jaha - och?

Jag bryr mig väl inte om hur andra väljer att leva sina liv. Om integritet är en liten fråga för andra så är den väl fortfarande lika stor för mig. Jag vill inte vara en som "följer" andra människor så jag passar - jag borde ha passat.


Av Vita Brevis - 13 april 2011 19:12

Det finns en slags myt om valloner. Osannolikt många människor påstår att de har "vallonblod" och jag har hört folk säga att de kan se på örsnibbarna om folk kommer från vallonsläkter.

"Vallonerna" var ungefär 900 skickliga smeder som kom hit för typ 500 år sedan.

Det är inte rimligt att tro vallonerna har varit framme bara för att man har någon i släkten som är brunögd eller har mer kroppsbehåring än genomsnittet.

Troligtvis är man istället släkt med samer, tattare eller zigenare men har tyckt att det låter tjusigare med valloner.


Den andra myten är att svanar är monogama. Det låter kanske tjusigt men det är istället så att alla fågelhonor vänstrar oavbrutet. Jag vet inte om de vet att de gör det för att hålla generna i trim eller om friskare gener är en följd av allt vänstrande.

Jag väljer att tro på att fåglar är ganska korkade.

Av Vita Brevis - 13 april 2011 18:25

En gammal bekant från Aftonbladet-chat-tiden hörde av sig idag.

Han hade brutit axeln och inte sovit på en månad.

För övrigt tycker jag att det är lätt att blanda ihop citat från Bibeln och Das Kapital

Av Vita Brevis - 13 april 2011 18:16

Jag har ju som sagt fått en bloggaward av Tjockisen som sjunger

Det är knappast för att jag har många besökare, de har sjunkit från osannolika 400 personer om dagen i april 2008 till 20-30 personer om dagen i april 2011.

Jag hade en peak den 4 april 2008. Då handlade inläggen om Frida Örn, jämställda toalettbesök, Åke Green och rosa färgkodningsveckan.


Om jag skriver om ungefär samma grejer imorgon så hamnar jag nog på topp igen. Jag är torsk på uppmärksamhet - det är så min grej

Av Vita Brevis - 13 april 2011 18:00


Jag har fått ett pris av världens roligaste bloggare, tack Snigelmamman också för glada tillrop.

Det kan vara ett tröstpris - fast å andra sidan är jag allergisk mot äpplen så det kan också vara ett straff.

I vilket fall är jag rätt mallig idag.

Jag skickar äpplet vidare till  Nonsensakuten som alla borde läsa då och då, och han kan behöva lite uppmuntran.


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards