Alla inlägg den 9 augusti 2007

Av Vita Brevis - 9 augusti 2007 23:45

Nu går Vita och lägger sig med boken "Notes on a scandal" av Zöe Heller. Lång dag och lugn kväll. Fick ta i mot tonårs-sambon när jag kom hem...jag tål inte suckar och sura miner efter jobbet. På morgonen kan jag acceptera att människor i min omgivning är på dåligt humör, bara de inte förgiftar min frukostluft men om man kommer hem och är snäll och har haft en bra dag - det är en helt annan sak.

Har äntligen förstått vad som gör att jag lagt till adresser på min hotmail så att mail kommit på villovägar. Jag trodde att det var klantighet eller kanske intuitionen som jävlades. Igår fattade jag att om jag sitter på ett visst sätt och slinter med pekaren så kan jag lätt som en plätt markera fel e-postadress i högra rutan. Jag höll på att skicka iväg en ekivok historia på svenska till en gammal chatkompis i Kanada - som dessutom har sorg....och det hade ju varit olustigt.

Av Vita Brevis - 9 augusti 2007 17:06

Första dagen på jobbet efter semestern och det var jätteroligt. Jag hade glömt hur mycket jag tycker om mina kollegor. En massa ansvar och lösa trådar som jag har lyckats glömma bort under semestern. Jag sa det när vi satt och åt lunch...den här sommaren har jag nästan lyckats glömma bort var jag arbetar  - och det är väl bra?

"Fan det är likadant varje höst.....var var det nu jag arbetade för fem veckor sedan"?

Av Vita Brevis - 9 augusti 2007 07:53

Här är min favorit Ed Byrne, en irländsk komiker som man kan njuta av på  youtube:

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards