Direktlänk till inlägg 20 januari 2008

Kommentar

Av Vita Brevis - 20 januari 2008 10:00

Jag började svara på Biggans kommentar men det blev så lång så jag lägger in den som inlägg istället. Det här är jättefånigt - men min största rädsla när det gäller min nya sjukdom astma/allergi är att de på akuten ska säga: men det där var väl inget att slösa bort vår tid på så sluta sjåpa dig, när jag kommer in med mina konstiga allergi/astmareaktioner. Det jag menade med inlägget var väl att när man, som jag, inte har varit allergisk tidigare i livet så måste man lära sig balansera nu. Jag måste lära mig att se när det räcker med egenmedicinering och när det är akuten som gäller. Jag har faktiskt gett upp och ringt ambulansen en gång under hösten - och jag fick läkaren att intyga att jag INTE var sjåpig. Han tyckte inte att frågan var konstig heller - alla tror att de är sjåpiga tills de dör, svarade han lakoniskt.

Det gick bra inatt efter en megabehandling och jag vakade till kl 4 för att vara säker på att det inte blev värre innan jag somnade.

 
 
helga

helga

20 januari 2008 10:25

Det där verkar riktigt obehagligt och läskigt!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

20 januari 2008 10:35

Helga Jag lovar - det är läskigt men samtidigt blir det värre om jag hetsar upp mig.

 
Biggan

Biggan

20 januari 2008 11:14

OK att man måste lära sig tyda tecken...MEN när det gäller astma/allergi är det inte alltid så solklart!?Jag, sjuksköterska samt allergiker/astmatiker var tvungen att skicka iväg en kollega här på vår arbetsplats. Hon envisades med att hon skulle åka till sin vårdcentral - hade fått en tid där några timmar framåt.- Jag hörde på hennes andning och så rann sinnet - gick till henne och sa att nu är det SLUT med tjafs - du ska in med ambulans!!!Det blev en oerhörd aktivitet på en gång kan jag lova!

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

20 januari 2008 11:29

Du har rätt - jag blir också motvalls när jag kommer i ett visst stadium. Jag vet att det är farligt och det var därför jag inte ville sitta hemma ensam.

 
UnderCover

UnderCover

20 januari 2008 16:41

Håller helt klart med Biggan; omedelbart nästa gång! Basta!

http://undercover.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

20 januari 2008 16:45

Jädrars vad ni är stränga! Okej basta

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards