Alla inlägg under februari 2008

Av Vita Brevis - 17 februari 2008 17:30

Så tar man tag i sitt liv. I det här fall mitten av kroppen. Jag har "powerwalkat" eller vad det kan heta i minst en mil. Det är ju bra och fint men det var så jädra halt så jag känner mig ledbruten för att jag har försökt hålla mig på benen. Eftersom det var plusgrader så tänkte jag att Etnies-skor får det bli för de är foträta så det räcker. Nu är problemet att det smågrus som har spritts på gångvägarna liksom har smält ner i ett 2 cm istäcke så at det ser halkfritt ut men.......nejdå. Men det är kul att promenera och prata med en god vän. Flanera var det inte tal om. I brist på hundsällskap har jag skaffat mig en MP3-spelare för att få anledning att promenera mera, men det har inte blivit såhär långa svängar tidigare.

Jag har kommit över gårdagens pinsamhet och om ett dygn kan jag nog t.o.m skratta åt det. Saker är sällan så farliga som man kan tro. 

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 15:55

Idag har jag varit så fruktansvärt pinsam så jag funderar på att konvertera och bli katolik med tillgång till biktstol, för dagens pinsamhet gör sig inte ens här på bloggen. Absolution, någon? Ånej, ännu ett dåligt blogginlägg!

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 09:49

Det senaste halvåret har tre högerfötter flutit iland i Kanada.

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 09:40

Här kommer en morgonvirvel med Jonathan 4 år. Rytmkänsla?

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 01:12

I'm gonna survive or die trying.

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 01:00

Ni glömmer väl inte att vi är mitt inne i fastan. Vita fastar med bubbelvatten, portionssnus och Stimorol fusion vanilla goes mint (eller var det tvärtom?).

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 00:56

Jag har ikväll fått ett muntligt löfte om foton på vägskylten till Svartröjnoret samt ett foto på skylten vid infarten till Boliden som någon vandaliserade för 15 år sedan och målade över "li" så att det sedan dess står Boden. Boliden-borna har inte tyckt att det har varit prio 1 att rätta till det här och jag tycker att det tyder på en viss insikt....Boliden Boden - same same but different.

Av Vita Brevis - 16 februari 2008 00:40

Jag gillade inte Titanic så det känns inte som blasfemi att lägga ut det här klippet. Jag missade medvetet filmen på bio med motiveringen - man vet ju ändå hur den slutar, så varför gå och se den? Men som sagt jag har sett den efter en del tjat och irriterade mig på för många detaljer för att uppskatta "romantiken".

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29
<<< Februari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards