Direktlänk till inlägg 14 maj 2008

Kristaller i bågarna

Av Vita Brevis - 14 maj 2008 07:28

Lägesyrsel eller kristaller i de vattenfyllda bågarna i innerörat eller mellanörat, jag är inte säker där. Inte virus på balansnerven men symptomen liknar varandra. Jag hade aldrig hört om att man när som helst kan få kristaller i bågarna och bli så yrslig så att man får krypa fram för att inte trilla ihop och riskera frakturer.
Den goda saken som kommit ur det här är att mamma har kopierat sina nycklar så att vi får varsin och kan komma in i krissituationer. Hon inser också att det nästa gång kan vara värre och att hon då kanske inte kan krypa fram till dörren för att öppna för ambulanspersonalen.
Man hinner tänka under sådana här kriser, för vi trodde alla att det var stroke i fredags.


Tänker förstås på då pappa åkte till Nangijala. Jag är alldeles för barnslig för att bli föräldralös! En kompis är i samma situation som vi var efter pappas död. Han är några år yngre och pratar öppet om sjukdomstiden och döden. Nu handlar det om hutlösa priser på Fonus och att brorsan gick tillbaka till sitt jobb på en gång. Men man hanterar sorgen olika. Jag var med om det där för fem år sedan sa jag men fick inga följdfrågor. Så är det nog, man är huvudpersonen i sin egen sorg och är nog inte så intresserade av dialog….man vill nog mer få ur sig det.
Det går aldrig över, sa jag. Sorgen bleknar men saknaden går inte över…jag tror inte att han hörde mig

 
 
Biggan

Biggan

14 maj 2008 08:43

Vestibularisneurit - är inte något som man önskar ens sin värsta fiende!Har varit fri från det och efterskalven några år nu...men minnet finns kvar...

http://biggans.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

14 maj 2008 18:58

Vestibulit hade jag hört förut men inte det där andra...hmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards