Alla inlägg under januari 2009

Av Vita Brevis - 13 januari 2009 17:00


 

Av Vita Brevis - 13 januari 2009 16:17

Idag i ett jobb-samtal hör jag plötsligt mannen i andra änden göra en parafras av Edit Södergrans dikt: Dagen svalnar...jag avslutade meningen med: "Jag är besviken"

Jag fick uppdraget....1-0 till mig Gammelsmurfen!

Av Vita Brevis - 11 januari 2009 22:28

Jag är en ganska vimsig människa, jag erkänner, men det är inte alltid så lätt att komma ihåg när flygplan ska starta och från vilken flygplats. Ikväll lyckades jag blanda ihop avgångstiden med avgångstiden på fredag. Jag hann genom säkerhetskontrollen och tittade på monitorerna innan jag insåg att det inte gick något flyg kl.21.00....men 20.15 fanns det en avgång som det stod "bording" efter.

Det var förmodligen tur att jag inte var medveten om det på flygbussen ut för då hade jag säkert börjat stressa och något hade förmodligen gått alldeles på tok. Nu flöt allt på och jag kom dit jag skulle 45 minuter innan jag skulle vara där.


Taxin kördes förresten av Brolles taxibolag - något att berätta för barnbarnen, sa jag. Taxichauffören trodde förmodligen att jag skojade...han använde förresten ett ord som jag hade glömt att jag någonsin använt: "Hamig".....ett alldeles nödvändigt ord som jag genast ska börja använda flitigt i storstan.

Av Vita Brevis - 10 januari 2009 12:48

Jag satt och försökte förstå skillnaden mellan melamin och melanin. Jag har hört flera som blandat ihop konsonanterna och det är ju inte färgpigmentet melanin man har hittat i Kina utan melamin som man härdar plast med.

Melanin är svarta, röda och bruna färgpigment och jag hittade väldigt bra information - iaf om färgpigmentet melanin, eller brist på melanin på en sida från Jehova Vittnen. Där kan man lära sig allt om grått hår, håravfall och hur man borstar sitt hår på ett korrekt sätt.

Jag tänker såhär: Det är förmodligen bra att ta hand om sitt hår som Jehovas Vittne, helst när man betänker att när Armageddon kommer så ska de som är vittnen idag (+ alla döda vittnen) som genom ett trollslag bli 30 år och fortsätta att knacka dörr i tusen år till.

Av Vita Brevis - 9 januari 2009 16:38

Inlandets totempålar dök upp ur jorden

mitt under brinnande världskrig på fyrtiotalet och fortfarande

reser de sig trotsigt, eller bedjande, mot himlen hela vägen från Boliden till Kristineberg

Inlandskorrespondenten

 


Det handlar alltså inte om fallossymboler eller släpliftar utan industrilämningar -alltså de stolpar som inte är i bruk idag men som härstammar från:

Världens längsta linbana som förstås har en supporterklubb - Världens längsta linbaneförening


Av Vita Brevis - 9 januari 2009 16:36

Här kommer Inlandskorrespondentens fjärde lektion i Cockerspanielska:

 

Av Vita Brevis - 9 januari 2009 16:34

Gamla Järnvägshotellet i Jörn, där Vladimir Iljitj Lenin sägs ha övernattat 1917

Inlandskorrespondenten meddelar att han inte hittat några spår av vandalism 

 

Av Vita Brevis - 9 januari 2009 11:43

....we were late - but oh, the joy of it 

Vi kom från alla håll i storstan och samlades på en krog på Kungsholmen. En spontan kombinerad/kusin/tremänning/mamma/mormor-träff....alla kom för sent.

Ett släktdrag?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards