Direktlänk till inlägg 22 augusti 2007

Språkförbistring

Av Vita Brevis - 22 augusti 2007 23:27

Jag gick in i en klädaffär i huvudstaden i förrgår för att köpa ett linne. När expediten sa vad linnet kostade hörde jag inte riktigt så jag sa -Vad sa du? Då började hon prata engelska med mig, och jag blev full i skratt och tänkte: jisses, hur ska jag minimera pinsamhetsfaktorn? Jag betalade med kort och då blev det ännu skakigare eftersom jag la fram ett svenskt bank-kort. Till slut när flickan frågade efter mitt "ajdi" så kunde jag inte spela med längre utan sa -Jag pratar svenska, jag frågade bara vad det kostade. Jag vet inte om det var min norrländska dialekt som lät lite anglosaxisk eller om hon hade glömt att tvätta öronen.

 
 
Ingen bild

Willnius

22 augusti 2007 23:54

Tala högre....pip inte, då kanske de hör vad du säger. Situationen kanske inte blir lika pinsam då. För båda parter.

 
helga

helga

23 augusti 2007 08:24

Fniss...

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Fru Fundersam skakar på huvudet

Fru Fundersam skakar på huvudet

23 augusti 2007 10:21

Till "Willnius":
Vilken töntig kommentar Willnius! Hur vet du att Vita pep???
Då kan du ju lika väl be expediten höja volymen på hörapparaten! Eller?

http://frufundersam.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

23 augusti 2007 12:20

Tack för de uppmuntrande tillropen Frun.
Nej Vita piper faktiskt väldigt sällan, inte ens när jag blir kittlad under fötterna.....jag tror att det nog var den enerverande reklamradiokanalen som stod på föllt ös som krånglade till kommunikationen....jag tar tillbaka, det var förmodligen inte öronen som var otvättade

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards