Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Vitas tips för melankoli

Av Vita Brevis - 29 januari 2008 15:50

Gäller bara under de melankoliska perioder när du har bestämt dig för att läget inte tillåter att du bryter ihop, Jag menar - ibland måste man jobba och producera under en melankolisk period och ibland inte.

Ibland är orsaken fullmånen eller PMS och ibland är det själva livet eller den stora ledan. Men ingen kommer undan.


Prata med någon pålitlig  - men kanske inte med alla och inte alltid den som står närmast

Ät på bestämda tider

Drick bara kaffe om du är kaffesugen - inget tomdrickande

Lyssna på bra musik men inte den sorten som får dig att börjar gråta 

Bit ihop - men inte så att plomberna ryker

Bestäm dig för hur länge du måste hålla ihop och gör en utvärdering när du kommer dit - antingen bryter du ihop eller så har den helt magiskt gått över, melankolin.



 
 
Frump

Frump

30 januari 2008 19:40

Japp, jag biter ihop och gör i stort sett likadant som dina tips, det hjälper!
Och så vips, så är man igenom melankolin och man mår som vanligt igen.
Tror alla har sådana dagar, mer eller mindre...

http://frump.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Vita

30 januari 2008 20:48

Frump - jag tror också att alla har sådana dagar och jag blir alltid lika förvånad när känslan plötsligt är vips poff borta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards