Direktlänk till inlägg 3 februari 2008
Ett koreansk bilmärke genomför just nu en rätt dyr reklamkampanj.
Helsida varje dag i SvD med pinnsmala modeller och den sju dödssynderna uppräknade i liten stil i överkant på annonsen.....man får alltså leta efter synderna. Vad betyder det här?
Du blir en frossare om du köper en Kia? Du har råd att begå en hel drös av dödssynder om du köper en billig bil utan andrahandsvärde?
Jag ska egentligen inte uttala mig om märket för bilen på bilden är inte ens lik den fabriksnya KIA jag provkörde för 10 år sedan. Den bilen var verkligen eljest. Såg ut och kändes som en gammal Lada och det var t.o.m spår efter lim runt kapparna på instrumentbrädan - nyckeln såg ut som en cykelnyckel. KIA nuförtiden har fått pris som bästa familjebil och är krocksäker läser jag.
Min spaning handlar egentligen om hur man får ihop en koreansk bil med de sju dödssynderna.....hur tänkte reklambyrån?
Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...
En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...
Må | Ti | On | To | Fr | Lö | Sö | |||
1 | 2 | 3 | |||||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |||
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | |||
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | |||
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | |||||
|