Alla inlägg den 14 april 2008

Av Vita Brevis - 14 april 2008 22:45

 En bra skrapa och lite oljefärg så.........

 

Av Vita Brevis - 14 april 2008 21:45

De gröna och de svarta drabbar samman och luften är fylld av helikoptersmatter. En jädra massa människor har betalat ca 500 kr för en plats på långsidan för att sitta i hällregnet och frysa och titta på sina killar som alla jagar samma boll.

Några svartklädda börjar kasta saker på de 22 pojkarna och matchen avbryts. Den trenchcoat-klädda tränaren med de nördiga glasögonen försöker prata fansen tillrätta, fast det hörs inte så bra på TV.

Polisen konsulteras.

-Är det "säkert" att fortsätta matchen?

-Japp....låt grabbarna jaga bollen! säger polisen.

Matchen fortsätter och regnet smattrar på de upphettade människorna på den nordöstra delen av "Norra stå".


Av Vita Brevis - 14 april 2008 21:42

Snabb blå bil - snabb kamera

Av Vita Brevis - 14 april 2008 21:38

Den här cykeln stod fastkedjad på en refug och såg väldigt ensam ut.

Det framgick inte om cyklisten/ägaren hade fått punktering mitt i en stor korsning, om vederbörande tagit bussen eller om  denne  plötsligt fått skjuts...mitt i steget/trampet.

 

Av Vita Brevis - 14 april 2008 21:33

Under resan hittade jag en massa nya vinklar. 

 Här en lång fin kantsten t.ex utanför en Shell-mack.

 

Av Vita Brevis - 14 april 2008 21:27

Digitalkamerainstallation är hos oss en serie slumpmässiga och lyckliga omständigheter - Serendipinskt på något sätt.

Först fungerade kommunikationen med min dator och sedan fungerade den inte. Jag vet inte varför den fungerade in the first place och jag vet inte varför den slutade fungera. Efter en massa knappande på ett slumpmässigt sätt, och dessutom resultatlöst, så tänkte jag Mac-forum....där brukar man få tips om det mesta. Jag skummade sidan och såg den enkla lösningen: skaffa en kortläsare och tjafsa inte med installations-CD:n den funkar aldrig.

Tre sekunder senare fungerade digitalkameran med min dator - Vito svär fortfarande. Det är i det här läget jag INTE ska säga "What did you expect - it´s a PC". 

Av Vita Brevis - 14 april 2008 07:43

För ett år sedan var det tydligen kanonväder i Övre Norrland och jag satt bevisligen och solade i bara linne....det kan man läsa i bloggen - och en blogg ljuger väl aldrig?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards