Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Min roliga nya mobil

Av Vita Brevis - 2 maj 2008 15:09

Jag har återerövrat radiolyssnandet med min söta nya rosa telefon. Idag fick jag höra följande ointressanta säljsnack  i en studio från några pojkar, som jag aldrig har hört talas om. Jag hörde brottsstycken som: "vi har förstås haft nytta av Idol-åren"...."och mitt deltagande i Let´s dance en gång i tiden har gjort oss mer kända hos en äldre publik". Okej, jag tycker att uttagningarna i Idol kan vara underhållande men bara ibland - tävlingarna är stendöda efter att Daniel vann första året.

Jag har ingen relation till Snygg-Erik, Mys-Måns Dans-Ola eller vad de väljer att kalla sig. Jag tycker att det är fånigt att vara 20+ och säga att en "äldre publik" fått upp ögonen för "vår" musik.

Vad är äldre publik i det här fallet? 23? 27? 31?

Det är fånigt även om man tar i beaktande att 63% av mina läsare i min förra omröstning tycker att tiden går snabbare när man blir äldre.

I mina öron låter det lika fånigt som att säga att man spenderar tid.

"jag spenderade helgen i Köping" - jämför - "mitt deltagande i Let´s dance en gång i tiden har gjort oss mer kända hos en äldre publik".

EMD - är inte det också ett ganska mesigt band-namn? Undrar vad det betyder?

Efterlysta Morsgrisar Doar?

Enkelspåriga Mumlar Dovt.

EFTA Mot Danskändisar? Välj själv!


Ur Wikipedia

E.M.D är ett svenskt pojkband bestående av före detta Idol-deltagarna Erik Segerstedt (Idol 2006), Mattias Andréasson (Idol 2007) och Danny Saucedosingel "All for Love" den 19 december 2007. "All for Love" har sålt 3 gånger Platina, 60.000 exemplar har sålts. E.M.D har planer på att släppa sitt första album under 2008, troligtvis någon gång under våren. En turné kommer att pågå under sommaren. (Idol 2006).

 
 
ulf

ulf

2 maj 2008 22:56

Vad är det för fånigt med att spendera tid i Köping. Jag har nyss spenderat en hel dag där tillsammans med min moder och broder. Så vad är det för fånigt med detta? (Bortsett från att Köping är en "ganska trist stad")

http://vildhunden.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

3 maj 2008 09:57

Men stopp och belägg Ulf...jag har inget emot Köping, Köping är ju staden som såg Linda Hammar födas!. Men om man säger att man spenderar tid i förslagsvis Köping istället för att tillbringa tid där så kan det låta som att man lätt motvilligt befann sig i Köping under den aktuella tiden när man kunde ha tillbringat sin dyrbara tid i t.ex Paris.
Det bli en närmast komisk effekt när man spenderar sin dyrbara tid i små orter som Köping - som om det var ens andraval.
Det här har alltså inget med Köping att göra utan med användandet av ordet spendera som jag tycker är något man gör med pengar - tid, semestrar helger, Köping-tid tillbringar man

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards