Alla inlägg den 17 maj 2008

Av Vita Brevis - 17 maj 2008 13:10

Jag har ehh...mycket hår och det tar timmar att torka utan hårtork, så idag skulle jag vara extra finurlig och ta två hårtorkar för att inte behöva stå dubbelvikt så jädra länge.

Proppen gick, båda hårtorkarna dog och kylskåpet slocknade.

Efter att ha hittat proppskåpet och ställt två stolar bredvid varandra och en pall ovanpå hittade ag den felande länken men valde fel propp och börkjade fundera på om frysen också var berörd och vad det skulle inebära om jag inte fick till det snabbt.

Efter att ha försökt skruva in 10 ampere-proppar en stund med stigande irritation så hittade jag sexorna. Snabbt och lätt åtgärdat - men nu är det slut proppar i skåpet. Men tior finns det gott om - till ingen nytta alls.

 


Av Vita Brevis - 17 maj 2008 12:35

Det här är Josef Fritzls cell. Jag hoppas att han kommer att leva länge....ungefär 24 år till då är han 96 år.

För min del får de gärna mura igen fönstren.

Josef hävdade i en tidning förra veckan att han inte är ett monster med argumentet: "Jag kunde ha dödat barnen också"

Joho du Josef du är ett riktigt monster och jag hoppas att du kommer att fastna någonstans i skärselden för evig tid och att det kommer att göra ont på dig!

 

Av Vita Brevis - 17 maj 2008 12:00

Hur kan man räkna ut vad en blogg är värd?

En sak har ju bara ett värde i förhållande till sin ponerade köpare.

Antikrundan pratar ofta om det att det är svårt att värdera vissa saker - "Prylen skulle kunna vara värd massor om du hittar en samlare av just sådana här prylar".

Jag kan inte tänka mig att en blogg på en reklamfri sida - jag antar att det beräknas på antalet besökare - skulle vara intressant i något sammanhang.

BlondinBella sysslar med produktplacering på sin blogg och det vet jag egentligen inte om det finns några regler emot på Bloggagratis?

Jag provar:

Vita dricker helst Zoega Skånerost! Prova du med!

 

Av Vita Brevis - 17 maj 2008 11:54

Fan vad poänglöst.....mesigt att vinna en nät-tävling på Lbrary lovers och gå omkring med rosa Library lovers-prylar när hela flygplatsen är nedlusad med biblioteksälskare!

Av Vita Brevis - 17 maj 2008 11:49

Jag fortsätter att långpendla tills efter midsommar och är aldrig helt ledig. Dagar och kvällar fram till veckan efter midsommar är intecknade och en oförsiktig korsallergen eller en pollenchock skule ställa till med irreparabel och skada. Förlåt, men jag hoppas att kylan håller i sig i Övre Norrland för hälsans/björkarnas skull.

 Jag har fått en IT-expert och en reklamare att jobba med och vi kör sex projekt simultant och allt går med en jädra fart - jag somnade på flyget hem igår.


Av Vita Brevis - 17 maj 2008 11:41

Jag ska inte klaga på kompisröstande - jag ska inte ens titta. Öststaterna vet vad de håller på med!

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards