Alla inlägg under augusti 2008

Av Vita Brevis - 28 augusti 2008 22:18

Efter ett 12-timmarspass med hyperkoncentration var det väldigt befriande att få skratta ut med Jessica Zandén och Cecilia Gyllenhammar jätteskojsiga "debattartikel" - säg att ni skojar....please?



På ett bröllop härom veckan ses dessa pappor försöka finna sig i sig nya roll som den svenske, äntligen jämställde mannen.

Det är någonting i den här meningen som får mina språk-öron att blöda.

Sa jag att Cecilia är författare?

...och då har jag inte ens kommenterat innehållet i artikeln.

Av Vita Brevis - 28 augusti 2008 21:53


 

Av Vita Brevis - 28 augusti 2008 21:51

Vem vill ha sådana här kylskåpsmagneter? Inte Vita. Jag gillar mera typen "I smoke pot and worship Satan".

 

Av Vita Brevis - 28 augusti 2008 14:36

Ånej, mickarna fungerar inte - jag får önska mig en högre röst i födelsedagspresent!

Av Vita Brevis - 27 augusti 2008 16:07

Granngården envisas med att anordna KK-dagar-  trots att jag, i flera blogginlägg, har uppmanat dem att låta bli.

Kära Lantmän: KundKlubbsdagar bör aldrig aldrig förkortas KK-dagar.

Av Vita Brevis - 27 augusti 2008 15:27

Gry Forsell anses kurvig...och Kate Winslet....och Leila som bakar i TV4 -jaha då ser Vita ut som en elefant, det var väl det jag visste!

Det hjälper ingen att kalla kändisars normalviktiga kroppar för kurviga.....det låter som att de avviker från normen och normen är anorektisk.

Av Vita Brevis - 27 augusti 2008 14:52

Ringde sjukvårdsupplysningen som sa ungefär: "how long do you think that you can run that body down, Vita?"....boka av biljetten för sådant där kan vara mycket smärtsamt och det kanske är dags att ta hand om dig själv?

-Ja, det där är ju lite mitt problem, sa jag.

-Jag hör att du inte ens överväger att boka av flygbiljetten, sa sjuksyrran.

-Nej, jag ser inte att det är en option.

Jag förnyar mitt lager av IKEA-ljus och vilar någon gång efter tredje advent, typ. 


Av Vita Brevis - 25 augusti 2008 21:19

Susanne har gjort slut med Per-Inge, läser jag på en skvallertidning.

Jaha men vem är Susanne och vem är Per-Inge?

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards