Alla inlägg under augusti 2008

Av Vita Brevis - 9 augusti 2008 17:09

Här får man, som man tycker, ett realistiskt förslag på en alternativ karriär  för Biggan - musikalartist -  och sedan inser man att den spjuvern redan är kallsås-producent!

 

Av Vita Brevis - 9 augusti 2008 11:07

Jag läser damtidningar mycket sporadiskt men igår läste jag Tara. Jag vet inte om jag alls hör till målgruppen och det var inte mycket jag kände igen.

Tara har haft en undersökning bland sina läsare om gräl/konflikter. Som jag försod det så har Tara en glidande definition av en konflikt vs ett gräl.

Andemeningen var, som jag uppfattade det, att man kan lära sig gräla konstruktivt men i en konflikt är det viktiga att få rätt och inte att lösa ett problem. Jag håller väl inte med riktigt för om det vore så kunde man kalla allt för kommunikation och skippa de laddade orden. Allt gick iaf ut på att det är bättre att lyssna på partnerns argument istället för att utnyttja dennes prattid för att slipa sina egna argment.

De vanligaste orsakerna till gräl i undersökningen var sex och städning!!!!!

Hur grälar man om det?

Båda är väldigt luststyrda för mig och jag kan inte se att en partner skulle kunna få mig att höa, eller sänka, ambitionsnivån i något av dem genom att tjura eller gräla.

Det är nog så bra att hitta en Vito i kön till livets efterrättsbuffé och skippa sådant man ändå aldrig har förstått sig på.

 

Av Vita Brevis - 8 augusti 2008 16:09

Jag undrar om det är en tillfällighet att jag börjar träna igen samma dag som det är OS-invigning.....TV:n står på och det viftas som tusan med flaggor och händer.  Ett arabiskt land med en väldigt liten trupp har svartklädda tjej-flagg-bärare och en vitklädd man som går och pratar i mobiltelefon, jag kan ju undra om det går att föra en vettig konversation med så mycket folk som tjoar runt omkring.

En annan sak som jag har funderat på är.....räcker toaletterna till alla i Fågelboet?  

Av Vita Brevis - 7 augusti 2008 22:52

För bara en dryg vecka sedan var det tokvarmt och svettigt och jag och sonen gick med picknick-korg genom en vacker skog i sommarhettan och sjöng den här låten.

Oj

Av Vita Brevis - 7 augusti 2008 18:24


 

Av Vita Brevis - 7 augusti 2008 17:09

Hur länge bör man ha huvudvärk innan det är dags att bli orolig? Jag har haft huvudvärk konstant i tre dygn och det går inte att vara kreativ.

Jobbtexter ligger på hög i datorn och det är fan omöjligt att skapa.

Istället har jag målat mitt blivande kontor i en färg som heter "sjögräs" och plockat ihop och ställt undan flyttkartonger på vinden.

Imorse blev jag så förbannad så jag gick på thai-massage.

Det var jätteskönt men huvudvärken sitter kvar. Hurra - not!

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30 31
<<< Augusti 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards