Alla inlägg under september 2008

Av Vita Brevis - 27 september 2008 09:33

Eftersom jag är officiellt fanasilös så tjyvar jag av Biggan idag 

Dagen tema är parallell-lingo.

Vilket universum lever du i Vita? Rent lingvistiskt alltså?

Varannan vecka pratar jag en blandning av inandningar och kanslisvenska.

Varannan vecka lyssnar jag på pilsnerfilmssvenska (den veckan hinner jag knappt få en syl i vädret).

Ett smått bisarrt dubbel-liv kan tyckas. 


Av Vita Brevis - 27 september 2008 09:18

Hon såg sig omkring i rummet och insåg att hon passade ungefär lika bra som en Alwaysbinda med vingar i en hipstertrosa från Björn Borg.

 

Av Vita Brevis - 26 september 2008 09:46

Då var det bevisat: det är mest tantvarning på att tala om för andra att "Det där går aldrig". Det var det jag misstänkte.


Vad är mest tantvarning?

Att ondgöra sig över hur andra ser ut              17 %

Att tala om för andra hur man gör                   13.9 %

Att kritisera okända människor offentligt       17.6 %

Att säga: det där går aldrig!                              33.9 %

Att ängslas för vad folk ska tycka                     17.6 %

Totalt har 165 personer röstat.


Nu är det rödlöks-omröstning ett tag framöver.

Av Vita Brevis - 26 september 2008 06:57

Igår somnade jag med datorn i knät, klockan 22.

Jag verkar ha sovit bort den värsta förkylningen men å anda sidan tyckte kroppen att natten var slut klockan 5 och det är ju relativt obra är man har sovmorgon.

Men sedan om några timmar - oj vad det ska flygas!


 

Av Vita Brevis - 26 september 2008 06:50

Än en gång inspirerad av Da fat lady.(kalla mig gärna fantasilös).

Här är den - föreningen "Rödlök mot Persbrandt" för alla som hellre äter rödlök i en vecka istället för att gå och se Ladies night med Mikael Persbrandt. 

Av Vita Brevis - 25 september 2008 21:20

Just det Gilla -  Job Andersson for president!

Av Vita Brevis - 25 september 2008 20:28

- I morse ramlade jag ihop på golvet vid frukosten och skrek att jag hade ont i hälsenan. Så mycket uppmärksamhet har jag inte fått på sju år. Jag ska göra det igen imorgon.

 

Av Vita Brevis - 25 september 2008 00:37

Idag blev jag simultanförkyld...jag och kollegan började nysa och snorade ihop samtidigt och febern steg så det var en ren fröjd.

Jag säger som Da fat lady "..jag har en klump i halsen - hoppas att jag är ledsen för jag har fan inte tid att vara förkyld".

Vi stegade iväg till apoteket och köpte Esberitox och Echinagard och slog vad om vem som skulle tillfriskna först.

Gissa hur dålig i magen man blir på en diet av förkylningspiller, halstabletter, kaffe och grönt te? - (på en Richterskala) 

Gissa om vi höll deadline? 

Gissa om jag har svårt att varva ner? 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards