Alla inlägg under september 2008

Av Vita Brevis - 16 september 2008 10:20

 Gilla vill ha en utmaning. Här är istället en uppmaning - fortsätt med egna" Jag har aldrig"....den som känner sig uppmanad.


Jag har aldrig:

  • Åkt fast för fortkörning (däremot har jag åkt fast för att ha kört med dubbdäck för sent på säsongen)
  • Sett "Rhapsody in rock"
  • Haft en önskan att se "Rhapsody in rock" (däremot ha jag stått bredvid Robert Wells vid bagagebandet på Landvetter
  • Gillat ABBA
  • Varit iTranås



Av Vita Brevis - 15 september 2008 10:55

Halv ledig dag och massor av snor i huvudet - tänk vad det ändå är vist inrättat här i världen.

 


Av Vita Brevis - 14 september 2008 12:48

Idol-uttagningar med Peter Jidhe....nej, snälla.....sluta!


Av Vita Brevis - 14 september 2008 12:04

Det här klargörande sms:et fick jag efter en väldigt rolig diskussion om kortdistans velodromcykling igår.

Men kan det verkligen vara så enkelt att kortdistansare cyklar sakta för att roa publiken? Och har vi verkligen inte en enda lite bana i Sverige? Skandal!


En velodrombana är 180 grader där den är som bredast, cyklisterna kommer dock aldrig upp i höga farter där - för centrifugalkrafterna kan påverka och att cykla längst upp skulle resultera i att man ramlar ner. Under velodromcyklingens glansdagar under slutet av 1800-talt var det populärt att bege sig till velodromen efter att pubarna hade stängt..i Sverige har vi ingen velodrom.

Någon anledning till att cykla sakta verkar inte finnas - det ser bara roligt ut.

Av Vita Brevis - 14 september 2008 10:04

Enkla regler för överlevnad enligt Berglin:

  • Ät inte den gula snön
  • Låt bli skarpt färgade insekter 
  • Följ inte recepten slaviskt 
Av Vita Brevis - 14 september 2008 09:49

Jag vaknade inatt och kom ihåg huvudscenen i min dröm, som var ungefär såhär:

Min uppdragsgivare sa:

-Jag tycker ju inte att du kommer ihåg särskilt mycket!

Jag vaknade alldeles kallsvettig och även om det kan låta harmlöst så var det en riktig mardröm - men vad betyder det?

Av Vita Brevis - 14 september 2008 09:47

Högt tempo nu - surprise!

40

Av Vita Brevis - 9 september 2008 23:43

Om Anna Skipper har rätt i att man är vad man äter skulle hon vara mycket äldre än 40 år. Jag trodde att hon var en ovanligt välkonserverad 53-åring...inte yngre än min lillasyster.

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30
<<< September 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards