Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Vita Brevis - 7 maj 2008 20:29

Sverige spelar EM-kval ikväll mot Italien......Ingen jävel bryr sig  men över Råsunda svärmar helikoptrarna. Jag har nog inte fattat vad som är viktigt i livet.

Av Vita Brevis - 7 maj 2008 20:22

Av Vita Brevis - 7 maj 2008 20:16

Markus från Ås kommer nog inte bli vald till årets pappa. När hans fyraåring blir attackerad av en bäver, och bävrar har jättestora tänder - titta bara:

 

Då fortsätter pappa Markus att filma. Nämen heja!

Av Vita Brevis - 7 maj 2008 12:13

Sekt är en nedsättande term man använder "utifrån" mot en grupp som man inte tycker om.


Dålig smak är en nedsättande term som man, inom en grupp med god smak, använder mot en grupp som man inte tycker håller måttet.


Kitsch kan användas på två sätt: en nedsättande term man använder mot en grupp som man anser har dålig smak - eller ett tecken på god smak.

Om man kan leka med kitsch-detaljer och fortfarande ha god smak då får man en guldstjärna. Människor gör vad som helst för en guldstjärna.

Kitsch i förpackningar - trixigt ämne.



Av Vita Brevis - 7 maj 2008 11:46

Jag fick den här kommerntaren om mina inlägg om kitsch...och börjar trots mina två projekt som ska vara slutförda i maj att filura på kitsch och matförpackningar


tjena du. det är såhär, jag kommer bygga hela mitt examensprojekt i grafiskdesign om kitsch i matförpackningar. dina tankar inspirerade. om du har några förslag på läsning, länkar elelr whatever, hör väldigt gärna av dig!


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards