Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 14:51

Om det är så att man måste prenumerera på de här lotterna till Postkodlotteriet. Varför måste då Rickard göra reklam för lotterna i programmets reklampauser?

Varför måste han göra sådana hysteriska reklaminslag - är det en image?

Rickard den hysteriske?  Äsch jag har nog bara resfeber.

 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 14:43

Allt blir som jag vill, Vita är inne i ett jädra flyt just nu och ska vara med på radio i veckan! Det kommer att bli ett jädra resande de närmaste veckorna men det är jag ju van vid.

-Hoppas att allt går bra med jobbet, sa dottern.

-Hoppas att immunförsvaret håller ihop, sa jag.

Det snöar på resmålet och jag sitter uppkopplad på Luftfartsverkets trådlösa nät och har inget vettigare för mig än att blogga. Resten av veckn blir det långa arbetsdagar och textskrivande och möten.

Det röda pollenområdet - med hög förekomst av björkpollen - har dragit sig tillbaka med kylan. 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 10:10

I min serie pompösa män med små penisar (nej, jag har ingen sådan serie) ska jag nu dela med mig av morgonens roligaste artikel i DN.

Om han ändå vore bättre själv utropar Tommy Berggren som har fått nog - av Lars Norén. Jag håller med Tommy och han kan verkligen skriva medryckande, hör bara:


Jag har känt och känt till Lasse under många år. Det har ibland varit besvärande för mig då vi mötts och han har frågat om jag vill vara med i någon av hans pjäser. "Och ge oss skuggorna", till exempel. Jag har heller aldrig regisserat någon pjäs av honom. Jag har vid dessa möten försökt att undvika att svara Lasse, men svaret är självfallet att jag inte tycker att hans pjäser är tillräckligt bra.


eller det här:


Det komiska i sammanhanget är att han är så snar att kritisera andra scenkonstnärer. Om han ändå vore bättre själv! Lasse skriver i sin dagbok att Keve Hjelm och undertecknad inte skulle vara särskilt bra skådespelare. Att Lasse säger så är lika korkat som att säga att Björn Borg hade en dålig backhand och att Zlatan skulle sakna bollsinne.

Lasse: Keve och jag är bäst! HI. HI. HI. Och det vet du också. Vad du nu också har fått veta är att Keve och jag helt enkelt inte tyckte att du var tillräckligt bra för oss. Det var därför vi till varje pris undvek att spela med i dina pjäser. PANG!



Av Vita Brevis - 13 maj 2008 10:04

Domaren får ta ett blixtsnabbt beslut i en allsvensk match och stjärnskottet, 19-åringen från Enköping blir utvisad. Vem har inte förståelse för att en adrenalinstinn, missbelåten tonåring blir arg och smäller i dörrar och använder ordet för det kvinnliga könsorganet.  Ovanligare saker har hänt i idrottshistorien men att låta kameramän från TV 4 följa med hela vägen - det ger ordet "närgånget" en ny betydelse.

 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 09:58


 

Av Vita Brevis - 13 maj 2008 09:55

...att det är så risigt på kommentarfronten - både Gilla och Florence har gått till de sälla jaktmarkerna för bloggare. Ska man radera länken eller vänta på uppståndelsen?


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards