Direktlänk till inlägg 3 maj 2009

Något är fel i prognosen

Av Vita Brevis - 3 maj 2009 22:48

Det har varit rejält varmt i övre Norrland sen Valborgsmässoafton. Det var varmare på Kallax än på Arlanda i torsdags. Det var varmare i Norrland hela helgen men på väderkartorna får man uppfattningen att i storstan har det varit tok-varmt och i hela Norrland som vanligt - kallt.

Det måste ha varit varmt i norr eftersom snödrivorna har krympt något alldeles hemskt på några dagar.


Min poäng är att man skarvar neråt när man gör prognoser för övre Norrland men man gör glädjeprognoser för Storstan....jag har frusit hela helgen i södern medan mina vänner har berättat om grillkvällar och uteserveringar i norr.


 
 
Singelmamman

Singelmamman

4 maj 2009 11:38

Jag är sällan (aldrig numera) längre norrut än typ Gävle. Men jag slås alltid av samma insikt som du. Frågar jag kompisar som tillbringat sin semester på playan utanför Luleå så fattar de inte varför jag går kvar i stora staden och fryser.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

4 maj 2009 15:26

Singelmaman - När man säger det här i södern blir man kallad för konspirationsteoretiker

 
Jag idag

Jag idag

4 maj 2009 19:53

Är det där med myggen också lögn? I så fall börjar jag verligen ana någon form av konspiration. Norrlänningarna kanske vill ha trakten för sig själv...

http://http:tjockisensjunger.blogspot.com

 
Singelmamman

Singelmamman

4 maj 2009 22:43

Myggen, och knotten hålls de med på mycket närmare håll, utanför Gävle, bland annat på Gysinge, går inte att gå ut utanför dörren. Aldrig stött på en mygga de gånger jag vart i Luleå. (fast jag blir aldrig biten av mygg, är nog för sur vilket är tur)

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Biggan

4 maj 2009 23:10

Här uppe i Moder Sveas panna har det verkligen varit hett! Som Vita säger har också snödrivorna försvunnit i rekordfart. Pratade med en kollega i Västerås som ville komma hit upp och jobba. -Har ni snö frågade hon och hurvade sig (translatera Vita för Jag idag och Singelmamman...)när jag sa jaa...Men när jag lagt på luren efter det korta samtalet och tittade ut - var nästan all snö borta.
Vi har tagit bort stjärtlapparna av ull från utemöblerna (dvs sparkarna)och lapat värsta Kanariesolen...

 
Ingen bild

Vita

5 maj 2009 09:36

Biggan - hurven och Moder Sveas panna......behövs det verkligen översättning?
Jag idag - myggen är absolut lögn och förbannad dikt - de är inte alls stora som helikoptrar möjligen som strömstarar
Singelmamman - Gysinge är inte det PRO-land?

 
Singelmamman

Singelmamman

5 maj 2009 10:43

Är det så? PRO-land? Kan förklara varför det inte fanns en kotte ute (förutom nämnda mygg då) senast jag var där för typ 10 år sedan.

http://varannanveckamamma.blogspot.com

 
Ingen bild

Vita

5 maj 2009 13:49

Singelmamman - de åldras snabbt i Gysinge pga av anemi

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Vita Brevis - 13 april 2015 10:52


Man kanske ska vända sig till hundar eller katter?

Av Vita Brevis - 23 september 2014 22:17


Nu är det bevisat!!

Av Vita Brevis - 6 juli 2013 08:58

Jag har bestämt mig för att spira genuan i lovart och sätta en preventer guy på storen...och segla baklänges genom livet lite oftare. Jag har märkt att man kan säga nästan vilka obegripligheter som helst utan att folk synar. Jag har t.ex sagt att...

Av Vita Brevis - 6 februari 2013 20:49

En (jovialisk dansk) ansvarig på Facebook sitter i Uppdrag Granskning och förklarar leende policyn för näthot med att det beror på om hotaren menar det eller inte. I Köttvärlden behöver man inte bevisa uppsåt om man t.ex. kommer med hot om våld eller...

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards