Alla inlägg den 19 december 2009

Av Vita Brevis - 19 december 2009 16:50

Jag hörde en bekant säga:

- Vad konstigt att ingen säger "kangaroo" nuförtiden.

Jag tänkte att det är väl inte så konstigt eftersom du flyttade från Ö-vik för länge sedan men alla Stockholmare såg ut som frågetecken.

Till mig sa han:

- Du vet väl vad kangaroo betyder.

Jag:

- Spindel.

Han triumferande:

- Det var väl det jag visste - att det var rikssvenska!

 Utanför Västerbotten och Västernorrland räknas det nog inte rikssvenska, tror jag.

Av Vita Brevis - 19 december 2009 11:56

Jag kom hem sent igårkväll. Planet som skulle hämta oss var försenat pga något slags busväder på vägen norrut. I norr blir det sällan förseningar pga busväder, kyla och is - det är väl bara vad man kan förvänta sig på vintern?

Vi löste SvD:s korsord sent igår. Tropisk frukt på 6 bokstäver:

- Papaya, säger Vito......som i Papaya kokonutt!

Jag:

- Gör inte såhär, du vet ju hur det blir.Nu blir jag tvungen att sjunga hela låten! Jag är värre än Eric Cartman i Southpark.


Ni skulle bara veta hur mycket av texten till Papayakokonutt som har fastnat i min gamla hjärna. Ibland undrar jag om det inte hade varit bättre att satsa på kvantfysik eller nanoteknik istället för schlagertexter


Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards