Alla inlägg under mars 2008

Av Vita Brevis - 17 mars 2008 11:17

 Vita håller stängt i minst fyra timmar nu......på hemväg!

 

Av Vita Brevis - 17 mars 2008 11:16

 Jag längtar hem sen åtta långa år.
I själva sömnen har jag längtan känt.
Jag längtar hem. Jag längtar var jag går
men ej till människor! Jag längtar marken,
jag längtar stenarna där barn jag lekt.

 

Av Vita Brevis - 16 mars 2008 14:27

Söndagen är vilodagen men inte med Vitas PMS - då bli det automatiskt ofrivilligt städ-dag. Städning är något som inte kan forceras i Vitas liv....det är luststyrt (eller hormonstyrt, kanske). Städning är inget som jag är intresserad av att beskriva i detalj men just när jag är mitt i städ-stormens öga med snabeldraken i högsta hugg känner jag en slags tillfredsställelse.

Jag bodde utanför stan för några år sedan och var väldigt fascinerad över att kvinnor på landet ofta hade städning som samtalsämne. Den första kulturella missen gjorde jag på lanthandeln när jag som nyinflyttad träffade en kvinna som jag kände igen från ett föräldramöte.

Hon inledde konversationen med: Har du vårstädat ännu? Jag blev helt ställd, hade ingen aning om vad hon ville, så jag sa: Njae jag är inte så intresserad av städning...ridå!


Jag skulle naturligtvis ha sett det som ett försök till kontakt och svarat: Nej, jag har inte hunnit, vi har fullt upp med husrenoveringen. Det hade gett någon slags spelöppning.

Av Vita Brevis - 15 mars 2008 20:26

Vi sitter och ser på schlagerfinalen, helt emot våra eventuella principer. Tvillingarna ska intervjuas backstage av en tjej i blå klänning som säger: Komsi komsi snygga tvillingarna!

Vito: Vafan är hon blind?

Av Vita Brevis - 15 mars 2008 11:10

Vita och Sandy Denny säger god morgon.....

Av Vita Brevis - 14 mars 2008 17:16

Vita hissar nationens flagga och önskar alla trevliga en trevlig fredagkväll. Jag rekommenderar filmen Idiocracy  på Canal+  eller kanske ännu hellre en TV-fri kväll med en god bok eller ett parti TP?

 

Av Vita Brevis - 14 mars 2008 12:20

Göta Petter, inte nu igen

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards