Alla inlägg den 1 oktober 2008

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 21:15

En illvillig kanin

Ett sovande barnbarn

Regnsmatter och översvämmat torg

En illvillig kanin till

10 barnvagnar på samma buss i rusningstid

En snäll man med kryckor som ville hjälpa mig upp på bussen med barnbarnet (han blev lite förvånad när jag sa: nej, det är inte mitt barn jag ska bara lämpa av henne till föräldrarna). 

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 21:12

Att födas. Man kan inte protestera
Och inte har man kunnat förutspå
Man lyder snällt, men undrar varför då
Det känns som om man skulle explodera
 
Nu har man tid att göra mycket mera
Där är en pojke man har lust att slå
Då nyper någon plötsligt i ens tå
Man leker doktor och får operera
 
Ett kyrkligt bröllop ­ slöja och tiara ­
Man anar ett slags tillvarons komik
Man saknar pengar, liksom lust att spara
 
Man slipper fisk när man är stor och rik
Man hävdar att man luffat i Sahara
Nu får man ingen puss. Man får en pik

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 18:25

Det här tycker jag är en mycket missvisande rubrik på en förvirrad artikel.

Rubriken lyder: Så får du din partner att vilja ha sex lika ofta som du.

Underrubriken lyder: Vill din partner ha sex oftare än du? Eller är det tvärtom? Vi har tipsen på hur ni kommer ur problemet!

(Hur ska ni ha det egentligen?) 

Artikeln handlar om hur man får den som har mer lust att acceptera att ha mindre sex.

Synnerligen förbryllande om ett synnerligen olösligt problem, tycker Vita. 


Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 18:16

 4 oktober - dagen som blev över när man slutade protestera mot löntagarfonder. Det är litegrann som att man skulle byta ut 1 maj mot Klamydiadagen.....fast den har ju redan en egen dag 15 september.


kanelbullensdag.gif


Vetedegen

50 g jäst

150 g smör

½ L mjölk

2 dl sirap

½tsk salt

2-3 tsk stött kardemumma

14-15 dl vetemjöl

Smula jästen i en bunke, smält smöret och tillsätt mjölken och värm degspadet till 37 grader. Lös upp jästen i lite av vätskan och höll sen på all vätska. Blanda i sirapen, saltet, kardemumman och nästan allt mjöl - arbeta samman till en smidig deg som du låter jäsa till dubbel strl - ½-1 h.

Fyllning

150 g rumsvarmt smör

1 dl socker

3 msk kanel

Pensling och garnering

1 ägg och pärlsocker

Dela degen i 2 delar, kavla ut en i taget och bred ut hälften av smöret på varje avlång (ca 30 x 60 cm) degbit. Strö sedan över socker och kanel. Rulla ihop och dela i 20 + 20 delar och placera på plåtar med bakplåtspapper. Låt jäsa under bakduk i ca 30 min, pensla och sockra och grädda sen mitt i ugnen i 5-8 min i 225-250 grader.


Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 17:18

Jamen - det är väl nästan omöjligt att uppnå vuxen ålder utan att ha känt sig sviken och bedragen.....det är väl det som är att bli vuxen.

Det dummaste uttryck jag vet är "Nej, jag kan inte satsa - jag har blivit så bränd". Jaha - som alla andra människor då ungefär? 

 

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 17:17


 

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 17:16

 Men Dans-Tony har tagit ett smärtfritt beslut?

 

Av Vita Brevis - 1 oktober 2008 17:15

 Att förlora en kamp och att ta ett smärtsamt beslut - är det riktigt samma sak?

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8 9 10 11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards