Alla inlägg under april 2009

Av Vita Brevis - 22 april 2009 18:58

De senaste 57 timmarna har jag rest 200 mil med flyg, tåg och bil. Jag kände att jag ville berätta det.

Jag är ute på en lanseringsturné. Jag försöker intressera människor för min nya metod "Konfliktbaserat lärande" som utvecklats i Norrbotten.

Nej - det gör jag inte alls, men det skulle ha varit rätt kul om det vore sant. Resandet är dock sant.

Av Vita Brevis - 22 april 2009 18:45

Jag har funderat på det här med det generiska utseende som kvinnor i min medelålder brukar anta, helt automatiskt verkar det som.

Jag kan inte. Jag vill inte heller men jag kan verkligen inte.

Det skulle kännas lite löjligt att plötsligt börja "act my age" eller snarare "dress my age"men det som skrämmer mig är att jag då skulle riskera att smälta in....fastna i tapeterna.

Jag gillar alltså inte att smälta in. Det finns folk som får en kick av att smälta in - jag hör inte till dem. 


När jag började stå längst fram hörde jag en massa folk som hade teorier om att man inte skulle konkurrera med sitt budskap dvs. om man sticker ut i färgval eller frisyrer så lyssnar folk inte på det man säger.

Jag tror inte på det.

Om jag lyssnar på en människa som inte verkar trivas i sitt "skal" så lyssnar jag definitivt inte utan sitter och fantiserar om personliga tragedier eller allehanda förtretligheter som kan ha hänt strax innan.

Jag tänker såhär: Japp jag syns idag också!

Det kan vara ett arv från min mamma som alltid sticker fram och vägrar att fastna i tapeterna eller också är det bara dumhet. 

Av Vita Brevis - 22 april 2009 18:40

Jag utmanar typ allihop - hur använder ni följande ord på ett kreativt sätt?

Typ:

Kravfångst - Jag gick ut för att fiska sik men kom hem med ett krav

Tidsuppskattning - Uppskatta tiden, snart är den slut!

Nyttokalkyl - Förena nytta med nöje - nytta är det som kostar mindre

Lösningsförslag - Mitt nagellack flagar har ni några lösningsförslag?

Av Vita Brevis - 22 april 2009 18:34

Idag satt jag på en konferens. Powerpoint-presentationer i oändlighet. En kvinna hade lite skojsigare bilder men plötsligt händer det....

En bild på en kvinna som ser ut som hälsan personifierad.

Kvinnan säger:

- Visst är hon vacker? Hon är ännu vackrare idag för hon har gått ner några kilo!

Jag tänkte: 

Eh???????


Jag var helt vilse i pannkakan. Det lät inte som något hon brukar säga och måhända var hon nervös - men ändå.

Så säger man väl inte om en normalviktig fin kvinna?

Så skulle aldrig Vito säga. 

Av Vita Brevis - 19 april 2009 12:43

Ett tips bara - om ni planerar att dansa hela natten så är 5 tumsklackar en dålig idé! Man blir betydligt längre men till priset av fungerande fötter en vacker söndag som denna

Av Vita Brevis - 18 april 2009 12:22

Alltså… kollegor till Torvald Palema, Abbey Rozz och andra storfräsare iaf samma fighterhjärtan

 

Av Vita Brevis - 18 april 2009 12:18

Inlandskorrespondenten har slutat med sina studiecirklar i Cockerspanielska och kör nu kurser på Livets Hårda Skola, LHS, i Ponnynesiska.

Här har korren hittat släktingar till Dagens favorit Torvald Palema - i Inlandet!

 

Av Vita Brevis - 18 april 2009 12:17


 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards