Alla inlägg under april 2009

Av Vita Brevis - 11 april 2009 11:05

Facebook har nått medelåldern och plötsligt pratar folk i min ålder om hur fantastiskt det är och säger saker som:

- Vita är du på Face book? Du borde verkligen!

Jag skulle inte tro det - jag tycker att det är obehagligt, lite som att använda kontaktlinser....det är för mycket, för nära.

Sonen tycker att det är lite konstigt att Face book-användandet plötsligt gått upp i åldrarna och är beredd att lägga ner om det numera genererar vuxenpoäng 

Av Vita Brevis - 11 april 2009 10:56

140 tecken - är det värt besväret?

Av Vita Brevis - 11 april 2009 10:55

Vita sitter i sängen och väntar på Mammas nya kille.

Av Vita Brevis - 11 april 2009 10:50

Twitter - vad är det för trams?

Av Vita Brevis - 9 april 2009 15:07

Det är torsdag idag och prick allt har gått åt skogen. Jag är inne på att jag egentligen borde lyssna på min biologiska klocka och ligga i sängen på torsdagar. Först strulade flygtaxi och sedan när jag hade trixat till en plats åt min väska i hyllan som jag inte når upp till på flyget - kommer det en farbror och trycker in sin väska i det utrymmet som jag hade mätt ut åt min väska.

- Tack så mycket, sa jag surt.

- Jaha blev du grinig nu, sa farbrorn?

- Ja, sa jag - för man ska inte ljuga.

Jag lyckades trycka in väsk-helvetet och fick en plats bredvid en mamma med en ettåring. Jag har inget emot mammor med ettåringar....men helst inte efter en jobbig vecka.


Sista sträckan med buss satt jag mittemot en virkande kvinna som jag bedömde vara i min ålder och en liten tant med rutig hatt satte sig bredvid mig.

Tanten drar igång den virkande i ett helt meningslöst samtal om mor/sonrelationer och sina egna och sönernas egenskaper - alltså hon pratar om sig själv och ignorerar den virkande kvinnans inlägg. Jag väljer ignorera för att slippa dras med i samtalet.

Jag inser snabbt att tanten antingen är senil eller har en diagnos - eller både och, för hon är rejält vimsig.

Efter en stund säger tanten:

- Är det din dotter? och pekar på mig.

- Eh nej...

Virkande kvinnan börjar berätta om sin yngsta son som är 2 år och jag klämmer i med att jag har ett barnbarn i samma ålder. Tanten tittar på mig med tom blick  och säger plötsligt:

- Jag brukar skrika åt folk för att få som jag vill men jag har svårt att skrika åt kvinnor.

Jag svarar:

- Men för mig kan du göra ett undantag, eller?

Ingen reaktion inget leende...bussen stannar och jag kastar mig ut så snabbt jag kan och tänker - skjut mig i huvudet eller ta mig åtminstone hem! 




Av Vita Brevis - 9 april 2009 09:00



 

Av Vita Brevis - 8 april 2009 18:09

Oj vad det är svårt att förstå gotlänningar. Jag känner mig lite lurad när jag lyssnar på dem. Jag sitter och "förlyssnar" -ni vet, när man räknar ut en halv sekund i förväg vilka ord man ska få höra - och så kommer det något helt annat. Jag tar fel på "kör" och "karl" när det sägs på gotländska och sådant kan få katastrofala följder, tro mig.

För övrigt tycker jag att Bodens kommuns hemsida borde bli lite mer inbjudande eller kanske informativ - hemsidan är inte Bodens fördel. 

Av Vita Brevis - 8 april 2009 14:25

 Dagens känsla......nä, jag bara skojar

 

Presentation

Fedjit

Arkiv

Tidigare år

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2009 >>>

Omröstning

Vad föredrar du?
 Pest
 Kolera
 Ghost whisper

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Länkar

RSS

Fråga mig

3 besvarade frågor

Skapa flashcards